Safety And Health Manager
Schindler Hiss AB / Chefsjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Schindler Hiss AB i Danderyd,
Solna,
Stockholm,
Huddinge,
Uppsala eller i
hela Sverige Vi erbjuder dig en varierande och spännande tjänst inom säkerhet och hälsa hos oss, som är en stor aktör i hissbranschen.
Jobbet Innebär att du är ledningens representant inom säkerhet och hälsa, men även:
Du har ansvar för implementering, validering och vidareutveckling av verksamhetssystemen för att möta nya/förändrade krav.
Ansvarig för säkerhetsarbetet och rapporteringen inom företaget.
Organisera samt hålla och genomföra säkerhetsutbildningar.
Arbetsmiljöarbete så som samordna och ta fram riskbedömningar samt analysera tillbudsoch olycksstatistik, föreslå förbättringar.
Sammanställa och rapportera utfallet av mätpunkter och verksamhetssystemets prestanda samt föreslå förbättringar.
Genomföra och leda interna revisioner/granskningar samt planera och medverka vid externa revisioner.
Att känna till de miljöaspekter som berör arbetet samt tillämpa rutiner för aktivt bevarande av hög miljömedvetenhet i befattningen.
Hålla företaget certifierat enligt beslutna standarder.
Vara företagets brandskyddsansvarige.
Verka för att uppfylla företagets mål inom eget ansvarsområde.
Samt i övrigt fullgöra delegerade arbetsuppgifter från chef.
Du kommer tillhöra avdelningen FQE och även ha samarbete med vår koncerns avdelning för säkerhet och hälsa. Visst arbete inom våra nordiska grannländer kan förekomma. Frekventa resor inom Sverige förekommer.
Vi söker dig som
Har Högskole-/universitetsutbildning eller motsvarande, helst inom teknikområde.
Vi ser gärna att du har kunskaper inom
Styrning av produktkvalitet, process och yttre miljö (utföra utredningar, identifiera risker och aspekter)
Ha kompetens att finna gällande lagar, föreskrifter och normer (främst för produktkvalitet, yttre miljö och arbetsmiljö) samt tolka dessa
Goda kunskaper i entreprenadjuridik
att kunna utföra interna granskningar och revisioner Certifieringsarbete och standarder (främst kvalitet/miljö)
att kunna arbeta med förekommande IT system
Du behärskar svenska flytande i tal och skrift och har en engelska på mycket god nivå då det är vårt koncernspråk.
Vi söker en driven person
med en god förmåga att leda och engagera medarbetare inom organisationen. Vidare är du strukturerad, noggrann och självgående. Då rollen ställer höga krav på att samarbeta mellan olika delar av organisationen är det även viktigt att du har en god kommunikativ förmåga. Du har kundfokus (internt/externt) och en förmåga att se möjligheter och kombinera tekniska och kommersiella krav på ett rationellt och effektivt sätt. Du har förmåga att överblicka och utveckla företagets processer samt stimuleras av att ständigt identifiera förbättringspotential. Kontaktperson och ansökan För mer information och frågor om tjänsten kontaktaHR Support,
hrsupport.se@schindler.com. Din ansökan med meritförteckning registrerar du på vår hemsida
www.schindler.se så snart som möjligt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vi är ett företag som anser att mångfald leder till ökad produktivitet, högre innovation, bättre beslutsfattande, och högre medarbetarnöjdhet och mindre personalomsättning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Denna rekrytering görs internt och vi avböjer vänligast samtal från bemannings- och rekryteringsfirmor. Ansökningar tas enbart emot via vårat rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte att tas i beaktande
Publiceringsdatum2022-11-11Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressSchindler Hiss AB
Rinkebyvägen 25
18215 Danderyd
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Schindler Hiss AB (org.nr 556202-2821)
Rinkebyvägen 25 (
visa karta)
182 15 DANDERYD
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 7163083
Observera att sista ansökningsdag har passerat.