Rysk- eller arabisktalande Junior Accountant till Ericsson

Experis Finance Huvudkontor / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Nu söker vi rysktalande och/eller arabisktalande Jr Accountant till Ericssons Finance Shared Service Center i Kista.

Om jobbet

I rollen som Jr Accountant kommer du ansvara för kundreskontran för delar av den ryska alternativ arabiska marknaden beroende på dina språkkunskaper. Rollen innefattar dagliga uppföljningar och avstämningar med kunden samt rapporthantering och kassaflödesanalys på telefon och mail. Då Ericsson är en stor internationell koncern hanterar man stora flöden och komplexa koncernmellanhavanden i välutvecklade arbetsprocesser i SAP och Excel.

Du kommer bli anställd av Experis och arbeta som konsult på Ericsson. Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående och är tillsvidare. Vi ser gärna att du har utvecklingspotential och kan växa in i rollen och i företaget.

Vem är du?

Vi söker dig som är nyexaminerad civilekonom gärna med inriktning redovisning som är i början av din karriär. Du har arbetserfarenhet inom administration och god förståelse för balans och resultaträkning. Du behärskar engelska i både i tal och skrift. Vidare behärskar du ryska eller arabiska muntligen på en flytande nivå, har du även goda kunskaper i skrift ser vi detta som ett plus. Du är en van datoranvändare som älskar att arbeta med Excel, bra är om du sedan tidigare har arbetat i SAP. Har du erfarenhet av kundreskontra ses även det som meriterande för tjänsten.

Som person är du social, driven och strukturerad. Du tycker om att arbeta i team med en utpräglad servicekänsla. Du är noggrann, ansvarsfull och resultatinriktad. Då avdelningen ständigt utvecklas är du en person som ser förbättringsområden och kan komma med nya idéer.

What's in it for me?

Det här är en möjlighet för dig som vill bygga på dina kunskaper inom ekonomi samtidigt som du får möjlighet att utnyttja dina språkkunskaper. Du får erfarenhet av att arbeta i en internationell stor-koncern.

Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag - både svenska och internationella - och kan erbjuda jobb inom de flesta branscher och på alla nivåer. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.

Publiceringsdatum
2016-01-14

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken. Observera att vi inte tar emot ansökningar på annat sätt. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Sourcer Annelie Hermansson på 031-617255.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Hermansson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2616822

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: