Runelandhs söker redovisningsekonom

Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Kalmar, Mörbylånga, Emmaboda, Oskarshamn, Lessebo eller i hela Sverige

Runelandhs ägs av Brady Corporation och är ett av marknadens ledande företag inom distanshandel B2B, med försäljning av inrednings- och utrustningsprodukter till industri och kontor. Företaget har 17 anställda, omsätter ca 110 mkr och är stationerat i inspirerande och fräscha lokaler nära flygplatsen i Kalmar. Vi söker nu i samarbete med Runelandhs en redovisningsekonom. Tjänsten är ett föräldravikariat med start i mitten av januari 2015.

För mer information om företaget läs gärna på, www.runelandhs.se och www.bradycorp.com

Publiceringsdatum
2014-12-08

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom ansvarar du för det dagliga arbetet inom finance, som den löpande bokföringen och kontoavstämningar, kund- och leverantörsreskontra och rapportering till det koncerngemensamma systemet. I ditt arbete som redovisningsekonom ingår även månads- och kvartalsredovisningar. Du sköter likviditetsplanering och likviditetsprognoser samt rapportering och avstämning för indirekta skatter såsom moms och sociala avgifter. Du fortsätter att upprätthålla en effektiv kontaktyta gentemot interna och externa revisorer. Tjänsten kan även innefatta att vara behjälplig vid upprättande av budget, ekonomisk information och analyser till chefer samt uppföljning av försäljnings- och kostnadsprognoser.

Vem är du?
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi tror att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du tidigare erfarenhet från internationella koncerner är det meriterande. Som person är du noggrann, analytisk och strukturerad. Att vara självgående och ansvarstagande är viktigt då du får frihet att styra ditt arbete. Du kommer att ha en stor kontaktyta, såväl nationellt som internationellt, internt som externt, och måste därför utåtriktad och serviceinriktad som person. Har du erfarenhet av något större affärssystem så är detta meriterande, vi arbetar i främst i Pyramid och SAP. Du måste vara en van användare av MS Office med betoning på Excel.

Kontaktperson för detta jobb
Kontaktinformation:
För mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Experis; Linda Malm, 0480-425242 linda.malm@se.experis.com

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Malm 0480-42 52 42

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2093145

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: