Ropo Capital söker Team Manager Backoffice till Göteborg
Premier Service Sverige AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Premier Service Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Företagsinformation
För Ropo Capital är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Vi präglas av arbetsglädje och effektivitet, engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Ropo Capital erbjuder tjänster som täcker hela fakturans värdekedja - från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vi konkurrerar på marknaden som en teknisk pionjär med en affärsmodell grundad på digitaliseringens fördelar och avancerad automatisering. Ropo Capital är marknadsledande inom fakturahantering i Finland och har genom förvärv de senaste åren expanderat till den nordiska marknaden. Idag har vi ca 400 anställda specialister i Finland, Sverige och Norge och mer än 10 000 kunder. Totalt levererar Ropo Capital över 170 miljoner fakturor och andra dokument årligen. Vårt mål är att år 2023 vara den ledande leverantören i Norden av tjänster inom fakturans livscykel. Vårt fundament bygger på egenutvecklad teknik och vi brinner för att skapa extraordinära kundupplevelser med hjälp av data och en oslagbar fakturahanteringsprocess. Genom att vi vågar tänka nytt och sätta nya normer skapas värde för våra klienter och deras kunder i form av stärkta kundrelationer och bättre finansiella resultat. Vi söker nu en Team Manager Backoffice till vårt kontor på Kungsgatan i Göteborg, där vi är 55 anställda. För mer information om oss besök gärna
www.ropocapital.seTjänstebeskrivning
Nu söker vi en ledare till vårt Backoffice, som vill vara med och driva vår spännande tillväxtresa. Om du gillar att jobba i en miljö där arbetsglädje, uppriktighet, lärande och mod är viktiga delar, har du kanske just hittat ditt drömjobb!
Som Team Manager Backoffice kommer du tillsammans med ditt team att utveckla enheten och sätta gemensamma arbetssätt och rutiner. Du leder och coachar rådgivare som arbetar med att handlägga inkassoärenden samt bemöta och rådge våra uppdragsgivare. Inom enheten arbetar också specialister inom reskontrahantering och administrativa processer. I ditt uppdrag ingår att leda dina medarbetare och ditt team mot goda resultat och uppsatta mål. Du ansvarar för att utveckla verksamheten i enlighet med vår strategi och vision, med syfte att säkerställa en kvalitativ och effektiv organisation med förutsättningar att leverera det som efterfrågas. I rollen har du en viktig del i att stötta och coacha dina medarbetare för att skapa engagemang och inspiration inom teamet samt att verka för ett gott samarbete både inom det egna teamet såväl som inom hela organisationen.
Dina främsta arbetsuppgifter:
• Arbeta med uppföljning och analys för att säkerställa bästa lönsamhet och effektivitet samt arbeta med teamet för att möta våra finansiella mål.
• Utveckla och coacha för att skapa de bästa förutsättningarna för medarbetarna att göra ett bra jobb.
• Bygga upp och utveckla Backoffice - utvärdera och förbättra nuvarande processer och rutiner för att säkerställa en effektiv och högkvalitativ leverans.
• Prioritera, stötta och supportera arbetet för att säkerställa en god leverans och uppsatta mål.
• Tillsammans med övriga kollegor i Operations ledningsteam arbeta och verka för att enheten når uppsatta mål med prioritet kring finansiella mål.
• Delta i forum för samverkan och andra interna samarbeten för att säkerställa bästa möjliga leverans och kundvärde.
• Du rapporterar till vår Head of Operations och ingår i Operations ledningsteam.
Publiceringsdatum2021-11-09KvalifikationerFör att lyckas i rollen har du arbetat i inkassobranschen tidigare och drivs av att uppnå resultat. Du är en erfaren ledare med flera års ledarerfarenhet, är trygg i dig själv och rollen som ledare, har god självkännedom samt mod att fatta beslut. Du har förmågan att skapa tillit och engagemang i en miljö med snabba förändringar och innovation och drivs av att skapa goda finansiella resultat. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete då vår resa just har inletts. Har du erfarenhet av reskontra- samt klientmedelshantering är det meriterande.
Som ledare hos oss verkar du i en uppriktig miljö med stark entreprenörsanda. Som person ser vi gärna att du besitter en stor vilja att förbättra samt att du har en god kommunikativ förmåga där du kommunicerar på ett enkelt och tydligt sätt och är bra på att få med dig andra. Du är inte heller rädd för att kavla upp armarna vid behov och bistå teamet.
Vad erbjuder vi dig?
Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag. Du får ett riktigt bra förmånspaket, med aktiv satsning på hälsa, chans att vara en del av ett spännande företag i tillväxtfas med goda personliga utvecklingsmöjligheter.Vi är ett modernt företag som erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg med möjlighet till distansarbete.
Vi erbjuder dig ett spännande jobb med varierande arbetsuppgifter, där du blir en viktig del av företaget och vår framtida utveckling. Du får ett riktigt bra förmånspaket, med aktiv satsning på hälsa, en chans att vara en del av ett spännande företag i tillväxtfas med goda utvecklingsmöjligheter.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringschef Malou Lundgren tel. 0733-200 880 eller skicka ett mail,
malou.lundgren@premier.se. Ditt CV och personliga brev skickar du in via Premiers hemsida,
www.premier.se, dock senast 30 november 2021.
I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval och intervjuer, så skicka gärna din ansökan snarast.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPremier Service Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3005".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Premier Service Sverige AB (org.nr 556495-2017),
http://www.premier.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Malou Lundgren
malou.lundgren@premier.se 0733-200 880 Jobbnummer 6105417
Observera att sista ansökningsdag har passerat.