Roll inom Leverantörsreskontra med fokus på processer & kontroll

SJR in Scandinavia AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Scandinavia AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

För vår kunds räkning söker vi på SJR nu dig som vill ingå i ett härligt team som är ansvariga för den skandinaviska leverantörsreskontran. Du sitter i trevliga lokaler mitt i centrala Göteborg.

Rollen
I din roll kommer du, tillsammans med dina kollegor, arbeta med leverantörsreskontran för Sverige, Danmark och Norge. Då vissa delar är outsourcade ansvarar du dessutom för uppföljning av den outsourcade processen avseende externa leverantörsfakturor och säkerställer kvaliteten i detta flöde. Du stöttar därmed både den outsourcade verksamheten utomlands samt olika avdelningschefer runt om i Skandinavium. Vidare har du kontakt med leverantörer, hanterar samlingsfakturor, säkerställer korrekt posterade kostnader och korrigerar felaktiga posteringar samt hanterar påminnelser och det elektroniska fakturaflödet för indirekta kostnader.

En stor och viktig del i rollen är att ständigt analysera bolagets processer för att utveckla och effektiviteten rutinerna.

Din Bakgrund
För att lyckas i denna roll söker vi dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med elektroniskt leverantörsfakturaflöde samt matchning mot inköpsorder och avvikelsehantering. Om du dessutom har tidigare erfarenhet av spedition är det meriterande. Du är bekväm med att kontakta både extern och intern part, både via telefon och e-mail. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är en fördel. Då detta är en roll med många internationella kontakter behöver du kommunicera obehindrat på både engelska och svenska med flyt i tal och skrift. Du har dessutom god kunskap att arbeta i Excel, Word och Outlook.

Personen vi söker är i grunden analytisk och drivs av att vara med och påverka och utveckla. Du är en lagspelare som bidrar till att gruppen har ett gott arbetsklimat och hjälps åt. Vidare har du ett stort eget driv, envishet och tålamod och driver därmed processer och rutiner framåt självständigt och strukturerat. Du är en orädd och flexibel problemlösare som ser sammanhang.

Ytterligare information om tjänsten
Startdatum är så snart som möjligt (max 1 månads uppsägningstid) och du kommer att arbeta som SJR-konsult under sex månader. Därefter finns goda möjligheter till anställning hos vår kund. Du sitter i fina lokaler centralt i Göteborg.

Publiceringsdatum
2020-10-30

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 0704-715901. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-11-13.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Leverantörsreskontra

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sjr In Scandinavia AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
5415913

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Scandinavia AB: