Riskagent, Payment Operations

Klarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 600 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Sequoia Capital, DST Global och General Atlantic - bolag som sett samma potential i Google, Facebook och Twitter som i oss. Det tycker vi är en bra början.

Även om vi på Klarna har kommit långt sedan starten 2005 ser vi det själva som att vi är precis i början av en mycket längre resa! För att fortsätta Klarnas succé jobbar vi ständigt med att ta fram nya produkter, expandera till nya marknader och anställa fler stjärnor till våra team. Inom kort kommer ett nytt team att startas på vår riskavdelning och vi letar nu efter dig som vill vara med från allra första början.

Som riskagent i Payment Operations teamet får du chansen att vara med i arbetet att, från grunden, bygga en helt ny del av Klarna. Tjänsten omfattar ett varierande arbete med både administrativa uppgifter och kundkontakt - mot såväl privatpersoner, företag och myndigheter.  Du utreder bedrägerier, hanterar betalningar och återbetalningar, hjälper andra avdelningar inom Klarna och ser till att alla som kommer i kontakt med oss får bästa tänkbara service. Eftersom detta är ett helt nytt team kommer du ha ett stort inflytande när det gäller att bygga upp och utveckla rutiner, processer och samarbeten med andra delar av Klarna.

I denna roll ger vi dig möjligheten att skaffa dig erfarenhet och bli en expert inom ditt arbetsområde och du kommer även få chansen att dra lärdom inom flera av de andra områden vår verksamhet omfattar. Klarna erbjuder en ung och livlig arbetsplats där du kommer att träffa mängder av intressanta och begåvade kollegor.

Observera att startdatum för denna tjänst är 16 januari 2012.

Du har en slutförd gymnasieutbildning och ca 1-2 års erfarenhet av kundtjänst, service och administration. Har du tidigare arbetat med att utveckla processer och rutiner ser vi det som meriterande. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av att arbeta med riskrelaterade uppgifter, utan vi ser att du har ett intresse av att lära dig mer och en förmåga att se riskerna i det du arbetar med.

Svenska och engelska både talar och skriver du flytande och har du kunskaper i ytterligare ett europeiskt språk ser vi det som meriterande, speciellt tyska. Goda generella datorkunskaper är ett krav.

Som person har du en naturlig fallenhet för problemlösning, en god kommunikationsförmåga och känsla för detaljer.
Driv och engagemang värderas stort och vi välkomnar dig extra varmt om du vågar tänka utanför givna ramar och regler. För att trivas i denna roll ska du gilla att ta dig an nya utmaningar, du är nyfiken och vill arbeta i en föränderlig miljö där du, tillsammans med dina kollegor, utvecklar ditt teams arbete.

Publiceringsdatum
2012-01-02

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Stål, +46 70-001 27 60

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
1118931

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: