Risk Management Assistant till PwC

Wise Professionals AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till PwC söker vi nu ytterligare en Risk Management Assistant till deras Risk Management-team. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag via The Pace med önskad start så snart som möjligt och sex månader framåt. Efter konsultperioden finns goda chanser till en intern anställning på PwC för rätt person.

Ditt uppdrag

Du kommer att ingå i Risk-Management teamet om 8 personer och kommer att assistera dina kollegor, i huvudsak med PwC:s granskningsprocess för godkännande av blivande klienter och projekt. Detta innebär att du kommer uppdatera och söka information om företag och projekt med hjälp av olika externa källor, inklusive genomföra kontroller inom penningtvätt och sanktioner. I arbetsuppgifterna ingår att utreda, analysera och dokumentera konfidentiella data. För att trivas med detta uppdrag motiveras du av att arbeta i olika typer av system och databaser med stundvis repetitiva administrativa uppgifter. Arbetet kan ibland också vara ett detektivarbete som kräver både nyfikenhet och tålamod.

Du kommer att arbeta med såväl svenska som internationella klienter, företag och privatpersoner vilket innebär att du behöver behärska både det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift.

Du kommer utgå från PwC:s moderna kontor beläget vid ST: Eriksplan i centrala Stockholm med möjlighet till ett hybridupplägg i arbetet.

Exempel på arbetsuppgifter:

Säkerställa och genomföra kontroller av blivande kunder och klienter
Uppdatera och söka information om företag med hjälp av externa källor
Assistera kollegor i teamet med diverse administrativa uppgifter
Se till att processer löper på likt projektledning



Publiceringsdatum
2023-06-13

Bakgrund
Vi söker dig med ett antal års erfarenhet av administrativt arbete från bank/finans eller liknande. För att vara framgångsrik i rollen som Risk Management Assistant ser vi att du är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du trivs att jobba med administrativa uppgifter och har god systemvana då du kommer arbeta i olika typer av system och databaser, bland annat Office-paketet, Google-miljön och interna system hos PWC. Rollen som Risk Management Assistant är av administrativ karaktär och har många kontaktytor där du kommer nå bästa resultat genom att vara en relationsskapande och social person med god kommunikationsförmåga.

Vi ser gärna att du redan har en förståelse för svenskt närings- och föreningsliv eller har ett intresse för att lära dig mer. Du har en naturlig serviceådra där du uppskattar att supportera personer runt omkring dig för att ge dina kollegor och hela arbetsgruppen bäst förutsättningar att lösa sitt uppdrag. Du har även ett intresse för processer och förbättrings/effektivitetesarbete där du med nyfikenhet tar dig framåt i din vardag.

Om Pwc

PwC Sverige är marknadsledande inom revision, redovisning, skatte- och affärsrådgivning med 2 800 medarbetare på 33 kontor runt om i landet. Vi är också en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Dels för att våra 45 000 klienter ger dig och alla våra medarbetare tillgång till både spännande och samhällsviktiga uppdrag. Dels för att du får chansen att arbeta och utvecklas sida vid sida med några av landets vassaste specialister. Besök gärna www.pwc.se för mer information om företaget och dess tjänster.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och Affärsområdeschef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "thepace19498".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)

Arbetsplats
The Pace

Jobbnummer
7875970

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: