Ringhals 1 söker Revisionsledare
Vattenfall AB / Logistikjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Enheten för Produktions- och revisionskoordinering söker en Revisionsledare som ansvarar för planering av förberedelser och genomförande av årliga revisionsavställningar på Ringhals 1.
Ditt ansvar som Revisionsledare
Vi erbjuder ett stimulerande och utåtriktat arbete där du som Revisionsledare ingår i ett team som arbetar med revisionsledning och revisionsplanering på Ringhals 1.
Arbetet består i förberedelsefasen bl.a. av samordning av aktiviteter som utförs under revisionen t ex provningar, underhåll, ändringsarbeten avställningar mm för att skapa ett effektivt revisionsgenomförande. Under själva genomförandet är fokus även på uppföljning och omplanering.
Tjänsten innebär en unik möjlighet att lära sig ett intressant och utmanande yrke. Du kommer att jobba parallellt med dagens Revisionsledare för att successivt växa in i arbetsuppgifterna. Befattning för tjänsten är Revisionsledare. Du får först en roll som Revisionsplanerare men på sikt skall du även kunna ta ansvaret som biträdande Revisionsledare och Revisionsledare. Huvudsakliga arbetsuppgifter blir att planera och följa upp revisionen tillsammans med övrig personal på Ringhals som är inblandade i revisionsarbetet på block 1.
Som Revisionsledare behöver du följande kvalifikationer
Vi söker dig som har en grundutbildning som Högskoleingenjör alternativt erfarenhet av arbete i kärnteknisk verksamhet kombinerat med utbildning som Gymnasieingenjör. Drifterfarenhet från BWR- anläggning eller god anläggningskännedom på Ringhals är meriterande.
För att trivas har du lätt för att planera, organisera och prioritera arbete på ett säkert och effektivt sätt. Arbetet kräver att du kommunicerar tydligt genom att säkerställa att budskap och förväntningar nått berörda medarbe-tare. Tjänsten innebär samarbete med andra både inom och utanför Ringhals vilket förutsätter att du har lätt för att skapa och bevara kontakter. Är du drivande och lyckas hålla fast motivationen, då har du goda förutsättningar att lyckas i rollen!
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.
Vattenfall erbjuder dig
Ringhals är en spännande del av Vattenfall där äldre teknik blandas med omfattande investeringar i ny teknik och nya system. Vår medarbetarkultur präglas av kompetens, kunnande och positiva människor som vill dela med sig av sina kunskaper. På Ringhals arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet och vårt arbetssätt för att kunna nå de krav som kunder och omvärld ställer på oss varför vi ser individens utveckling som en stor del av företagets framtid. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en starkt expanderande arbetsplats.
Placeringsort är Ringhals.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 16 mars 2014 via Vattenfalls hemsida.
Placeringsort är Ringhals
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Tomas Engman på Enheten för Drift- och Revisionskoordinering på tel. 0340 - 66 76 02. För information om ansökningsförfarandet är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Thelander på tel. 0340 - 78 59 84.
Vattenfall har alkohol- och drogfria arbetsplatser och genomför alltid drogtest före nyanställning.
På våra kärnkraftsverk genomförs alltid säkerhetsprövning.
Fackliga representanter
Lars Herolf, Akademikerna, Christer Haglund, Unionen, Åke Wallin, Ledarna, Mårten Walfridsson, SEKO. Samtliga nås via 0340-66 70 00.
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2014-02-18Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-16
Ange följande referens när du ansöker: PA-00330
FöretagVATTENFALL AB
AdressVATTENFALL AB
16956 Solna
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-739 50 00
Jobbnummer 1782987
Observera att sista ansökningsdag har passerat.