Rikshem Östersund rekryterar Uthyrare

Experis AB / Butikssäljarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige

Rikshem bildades 2010 och är idag är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.

Till vårt fastighetsbestånd i Östersund söker vi nu en uthyrare som vill vara med och bidra till vår utvecklingsresa inom förvaltningsenheten.

Om tjänsten som uthyrare

Som uthyrare på Rikshem ansvarar du för bostadsuthyrningen i ditt förvaltningsområde. Du jobbar för att skapa långsiktiga relationer genom proaktivt, kontinuerligt och målinriktat kundarbete. Du kommer att arbeta i nära samarbete med fastighetsförvaltare och fastighetstekniker. Som uthyrare administrerar du omflyttningar genom uppsägningar, tar fram säljande lägenhetsannonser och publiceringar via förmedlingstjänst, utför lägenhetsvisningar och ansvarar för avtalsprocessen med nya hyresgäster. I rollen som Uthyrare kommer du att lära dig mycket om Rikshems verksamhet och hur fastighetsbranschen fungerar i stort. Det har är ett arbete där du har stora möjligheter att själv lägga upp dina dagar, vilket sker under stort ansvar och stor frihet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Arbeta på ett affärsmässigt sätt gentemot Rikshems kunder och bostadssökande genom telefon, e-post och direktmöten.
* Visning och besiktningar av lägenheter
* Kontraktsskrivning, Intygsgranskning och Bakgrundskontroller
* Handläggning av andrahandsuthyrning och lägenhetsbyten samt avhysningsärenden och kontakt med berörda myndigheter.

Du kommer arbeta i ett team bestående av uthyrare, förvaltare och fastighetstekniker. I Östersund äger, förvaltar och utvecklar Rikshem både bostäder och samhällsfastigheter. Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta i trivsamma lokaler centralt i stan.

Vem är du?

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från uthyrning av bostäder eller liknande arbetslivserfarenhet. Du navigerar dig väl i kommunikationen med hyresgäster och du behärskar engelska väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har relevant universitets- eller högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen liksom ytterligare språkkunskaper.

Vidare behöver du ha:

* Erfarenhet från tidigare arbete med kundbemötande och administration, gärna från fastighetsbranschen
* Grundläggande kunskaper inom hyresjuridik
* Goda kunskaper i Officepaketet och gärna någon form av fastighetssystem
* Ett utpräglat sinne för sälj, service och affärsmannaskap
* B-körkort

Som person är du van att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad, skicklig på att hantera stora mängder information och olika uppgifter samtidigt som du har en affärsmässig inställning och säljtänk. Då tjänsten ställer höga krav på ett professionellt kundbemötande och flexibilitet behöver du ha intresse och förståelse för kundens behov samtidigt som du drivs av att arbeta mot tydliga mål och är affärs- och resultatorienterad. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta mot uppsatta mål tillsammans med andra.

Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.

Varför arbeta på Rikshem?

På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA - Drivande, Närvarande och Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Rikshem är en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner där du vill växa med oss. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.

Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss?

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med månadslön och tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan och kontaktperson

Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du laddar ner CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 -377 20 63 eller via mail: annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se

Sista dag att ansöka är 31 december, 2022

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2021-12-03

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "60d5ebbe-18d2-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Rikshem

Kontakt
AnnaKarin Bergqvist
+46703772063

Jobbnummer
6149814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: