Riksbyggen söker driven marknadsassistent till Stockholm
Riksbyggen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksbyggen i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!
Kommunikationsenheten svarar för Riksbyggens kommunikation både internt och externt i form av personaltidning, intranät, kommunikation med kunder med flera, bland annat genom tidningen Öppet Hus och Riksbyggens hemsida. Enheten svarar vidare för varumärkesfrågor, samt stöd till verksamheten vid framtagande av kommunikations- och marknadsföringsmaterial. Hos enheten ligger också det samordnande ansvaret för vår medlemsverksamhet. Vi söker nu en marknadsassistent, med placering på huvudkontoret i Stockholm.
Vad ska du göra?
Tjänsten som Marknadsassistent är en administrativ roll som innebär att du sköter och utvecklar angivna ansvarsområden nedan:
• Bildbanken: Löpande hålla ordning och reda, uppdatera, tagga bilder m.m.
• Profilprodukter: Löpande hålla kontakt med våra leverantörer. Beställa och ta bort produkter
• Ta fram Presentationer: Övergripande kring vår kommunikation, marknadsplanering och budgetsammanställningar
• Officemallar: Utveckla och underhålla mallarna
• Säljstödsmaterial och övrigt tryckt material: Sköta vårt lager med trycksaker, dekaler, vykort, mappar m.m.
• Mässor: Stöd i planering och genomförande av Riksbyggens deltagande på mässor. Koordinera att monter och övrigt material är på plats vid rätt tid.
• Administrativt stöd kring adresslistor för vår kundtidning och andra utskick
Vem är du?
För att lyckas i tjänsten och trivas med arbetet krävs det att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och har en god administrativ förmåga. Du vill gärna arbeta med kommunikations- och marknadsfrågor. Du är duktig på att hålla ordning och reda och uppskattar praktiska uppgifter.
Du har relevant utbildning inom marknad eller kommunikation t ex från Berghs, MarknadsSkolan eller liknande och har några års erfarenhet av liknande arbete. Krav finns att du är duktig på Microsoft Office-paketet. Meriterande är om du arbetat med APSIS.
Som person är du serviceinriktad, målmedveten och drivande. Du arbetar självständigt och är van att ta tag i det som behöver göras.
Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Din ansökan skickar du via lediga jobb på Riksbyggen.se senast den 20/1-17.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Annika Bagge, marknadschef på Riksbyggen, 0771-860860.
Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-12-16ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRiksbyggen
AdressRiksbyggen
Riksbyggen, 10618 Stockholm
11122 Stockholm
KontorsadressRiksbyggen, 10618 Stockholm
Jobbnummer 3218673
Observera att sista ansökningsdag har passerat.