Ricoh Sverige AB söker HR Business Partner

Ricoh AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ricoh AB i Solna, Uppsala, Västerås, Nyköping, Norrköping eller i hela Sverige

Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering. Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London som är huvudkontoret för Europa, EMEA-regionen. Det globala huvudkontoret för Ricoh Company Ltd, har sitt säte i Tokyo, Japan och är noterat på Tokyobörsen. Ricoh Companys globala försäljning uppgick till 1 942 miljarder YEN (cirka 163 miljarder SEK) för räkenskapsåret som slutade 31 mars 2011, och bolaget har cirka 109 000 medarbetare världen över. Ricoh Company är ett teknologiskt världsledande företag inom dokumenthantering för kontor och produktion. Ricoh Sverige erbjuder heltäckande lösningar för kundernas IT-miljöer och har ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Ricoh Sveriges totala försäljning uppgår till cirka 1 600 miljoner SEK. Bolaget har cirka 700 anställda och en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 orter i Sverige. www.ricoh.se

Publiceringsdatum
2012-07-05

Dina arbetsuppgifter
Vår HR avdelning står inför en spännande tid framöver. Att skapa och implementera en ny strategisk HR plattform i samverkan med övriga europeiska Ricoh länder. Denna förändring och utveckling kommer att påverka och vara en stor del i ditt arbete.

I din roll som HR Business Partner arbetar du konsultativt med våra chefer i operativa och strategiska HR frågor med huvudfokus på att implementera och supportera kring HR processer och policys. Rekrytering är ett eget ansvarsområde för denna roll. I arbetet ingår även viss HR administration.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning inom PA-området och har arbetat 3-5 år på en HR enhet, gärna i ett internationellt företag. Du har erfarenhet av att arbeta med de moment som ingår i en rekrytering.

Du arbetar självständigt och med bra driv och hög ansvarskänsla. Du har en mycket god kommunikationsförmåga och skapar lätt både förtroende och goda relationer och har en stark professionell integritet. Som person är du också drivande, serviceinriktad, utåtriktad och flexibel
Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och också skrift.

Det är viktigt att du trivs att arbeta i ett snabbrörligt företag som är under ständig utveckling och förändring.

Tjänsten är placerad i Stockholm/Solna men kommer medföra vissa resor till våra lokalkontor runt om i landet.

Vårt erbjudande

Ett spännande, brett och självständigt arbete i ett företag som präglas av en stark säljkultur med mycket entreprenörskap, energi och glädje. Här ges goda möjligheter för dig att få stort eget ansvar och även internationell influens i din arbetsvardag.

Så ansöker du
Ansökan samt CV mailar du till rekrytering@ricoh.se , senast den 28 juli. Urval och intervjuer sker löpande.
Om du har frågor kring tjänsten kontaktar du HR manager Elisabet Myrby på telefon nummer 08-734 1803 alternativt 0703-588558.

Du hittar mer information om oss på www.ricoh.se

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-28
Ange följande referens när du ansöker: HRpartner
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@ricoh.se

Företag
Ricoh AB

Adress
Ricoh AB
17129 SOLNA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-734 33 00

Jobbnummer
1289017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ricoh AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ricoh AB: