Ricoh Sverige AB i Örebro söker affärsdriven AM

Ricoh AB / Säljarjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ricoh AB i Örebro, Västerås, Norrköping, Karlstad, Linköping eller i hela Sverige

Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering. Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London som är huvudkontoret för Europa, EMEA-regionen. Det globala huvudkontoret för Ricoh Company Ltd, har sitt säte i Tokyo, Japan och är noterat på Tokyobörsen. Ricoh Companys globala försäljning uppgick till 1 942 miljarder YEN (cirka 163 miljarder SEK) för räkenskapsåret som slutade 31 mars 2011, och bolaget har cirka 109 000 medarbetare världen över. Ricoh Company är ett teknologiskt världsledande företag inom dokumenthantering för kontor och produktion . Ricoh Sverige erbjuder heltäckande lösningar för kundernas IT-miljöer och har ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Ricoh Sveriges totala försäljning uppgår till cirka 1 500 miljoner SEK. Bolaget har cirka 650 anställda och en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 orter i Sverige. www.ricoh.se

Ricoh Sverige AB i Örebro söker affärsdriven Account Manager

Publiceringsdatum
2012-03-28

Dina arbetsuppgifter
Som Account Manager hos oss arbetar du i eget distrikt med försäljning av produkter och tjänster inom området dokumenthantering och IT. Utöver vårt breda produkt- och tjänstesortiment erbjuder du kunderna finansieringslösningar, serviceavtal och utbildningar. Du arbetar såväl självständigt som i samverkan med andra för att planera arbetet mot uppsatta mål. I arbetet ingår både nykundsbearbetning och relationsförsäljning. Du agerar proaktivt mot marknaden och kan följa både korta och långa säljcykler. Du ansvarar för ditt egna distrikt med riktade aktiviteter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av uppsökande försäljning, har godkänd gymnasieutbildning samt ett starkt intresse för försäljning. Du är lite av en tävlingsmänniska med egen stark drivkraft samtidigt som du har ett ödmjukt förhållningssätt mot kundernas behov. Du trivs med ett utåtriktat arbete på vår marknad och har kanske ett par års erfarenhet av att aktivt sälja till såväl stora som små organisationer. Erfarenhet från branschen eller liknande produkt- och tjänsteområden är meriterande och kompetens inom nätverkslösningar är en fördel. Då du är vår representant utåt ser vi gärna att du har ett intresse för våra produkter, tjänster och lösningar samt att du alltid sätter kundens bästa i fokus. Körkort är ett krav.

Vårt erbjudande

Om du vill utvecklas med spännande arbetsuppgifter kring IT-relaterade produkter och i ett stabilt företag så kan Ricoh vara något för dig. Du får ett av marknadens bredaste produktsortiment att arbeta med och en gedigen produkt- och säljutbildning. I ditt dagliga arbete får du stöd via din säljchef. Goda arbetsinsatser premieras med personlig utveckling, fast grundlön och provision. Om du har viljan att lyckas ska vi se till att du får chansen till en professionell utveckling.

Så ansöker du
Din ansökan med meritförteckning märkt/subject: ?ÖrebroAM? skickar du till rekrytering@ricoh.se senast
20120410.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön + rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-12
Ange följande referens när du ansöker: ÖrebroAM
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@ricoh.se

Företag
Ricoh AB

Adress
Ricoh AB
17129 SOLNA

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-734 33 00

Jobbnummer
1199411

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ricoh AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ricoh AB: