Ricoh söker en orderadministratör till HK Solna
Ricoh AB / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ricoh AB i Solna,
Uppsala,
Västerås,
Nyköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering. Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London, huvudkontoret för EMEA-regionen.
Det globala huvudkontoret för Ricoh har sitt säte i Tokyo och är noterat på Tokyobörsen, bolaget har över 108 500 anställda globalt. Ricoh Sverige erbjuder heltäckande lösningar för kundernas IT-miljöer och har ett brett utbud av utrustning, programvara, tjänster, outsourcing- och konsultverksamhet. Den beräknade omsättningstakten i Ricoh Sverige AB motsvarar cirka 1 500 Mkr, bolaget har över 600 anställda och en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 strategiska orter i Sverige.
Ricoh Sverige AB söker en orderadministratör till huvudkontoret i Solna
Orderavdelningen består av 7 personer och är uppdelad på återförsäljare samt säljorder. Alla order som registreras i Jeeves hanteras av orderavdelningen.
Vi kontrollerar att orderna är rätt ifyllda samt att avtalen följer policyn. Vi skickar in avtalen till finansbolagen samt följer upp att rutinerna följs därifrån.
Publiceringsdatum2010-12-03Dina arbetsuppgifterKontroll av orderunderlag, kontakt med finansbolagen samt kontroll av finansavtal och leveransfrågor. Tjänsten innefattar även administration och orderregistrering åt våra återförsäljare.
KvalifikationerVi söker dig som är lyhörd och har god samarbetsförmåga. Du har lätt att anpassa dig till nya och förändrade krav. Du är stresstålig och uppskattar att verka i en miljö som karaktäriseras av engagemang och framåtanda. Du har ett genuint intresse för siffror och struktur, har stor egen drivkraft och en vilja att ständigt utvecklas och förbättra ditt och avdelningens arbete.
Tjänsten kräver goda kunskaper i såväl svenska som engelska samt att du har erfarenhet och intresse av olika affärssystem. Siffersinne och ordning och reda är en självklarhet. Vid månads- och kvartalsbryt har vi höga arbetstoppar vilket kräver att du har en hög stresstålighet. Erfarenhet från order och/eller finansiering är en merit.
Så ansöker duTjänsten skall tillsättas inom kort. Vi ser din ansökan snarast möjligt dock senast 20101213. Frågor om tjänsten besvaras av Order Manager, Elisabeth Kamryd på tel 070 -789 80 94. Din ansökan med meritförteckning märkt/subject: ?order? skickar du till rekrytering@ricoh..se
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-13
Ange följande referens när du ansöker: order
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@ricoh.seFöretagRicoh AB
AdressRicoh AB
17129 SOLNA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-734 33 00
Jobbnummer 793018
Observera att sista ansökningsdag har passerat.