Rica Hotels AB söker serviceminded HR Generalist
Experis Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Rica Hotels är Skandinaviens största privatägda hotellkedja med fler än 80 hotell på 50 olika destinationer i Sverige och Norge.
Vår vision och affärsidé handlar om att vi på Rica Hotels ska vara bäst på gästupplevelser genom att vara Det Goda Värdskapet. Det Goda Värdskapet genomsyras av kvalitet, gästfrihet, flexibilitet och samarbete, värderingar som ligger till grund för Ricas sätt att arbeta, agera och leda.
På Rica Hotels arbetar nära 3000 medarbetare i en händelserik och engagerande vardag. För dig som vill utvecklas i din befattning eller inom Rica Hotels erbjuds stöd från din chef i kombination med kurser i yrkes- och ledarprogram.
Publiceringsdatum2012-02-03Dina arbetsuppgifterSom HR Generalist på Rica Hotels är du engagerad i ca 300 medarbetare i Sverige avseende HR-frågor, Det Goda Värdskapet, kvalitet samt hållbarhet. Du arbetar nära verksamheten genom att stödja både chefer och medarbetare där du ansvarar för att hålla kontinuitet i HR-processer där du också är totalansvarig för några av dem. I tjänsten ingår även uppgifter inom organisation, ledningssystem samt interninformation. Du har en bred och koordinerande roll i den operativa verksamheten där du följer upp mål och resultat inom både HR och Det Goda Värdskapet. Beroende på din profil och erfarenhet, får du möjlighet att genomföra och utveckla områden som rekrytering, introduktion, medarbetarundersökningar eller arbetsmiljö, du har m a o en stor chans att påverka din egna personliga utveckling i val av ansvarsområden. En del av tjänsten innefattar planering och genomförande av utbildningar där du även håller vissa utbildningar själv. Rapportering sker till regionens HR- och kvalitetschef och du har ett nära samarbete med HR-kollegorna i Norge.
Vem är du?
Du har en HR-relaterad utbildning på högskole- eller universitetsnivå samt har 2-3 års erfarenhet av en HR-roll i en större organisation, gärna inom tjänste- eller detaljhandelsbranschen. Du har arbetat i olika HR-processer och har du även stark systemvana ses detta som en merit. Som person är du strukturerad, noggrann, prestigelös och ett starkt eget driv. Eftersom en stor del av tjänsten innebär kontakter både internt och externt, är det viktigt att du är social och kommunikativ.
Eftersom andan på Rica Hotels präglas av starkt engagemang och energi, är det viktigt att du är en konsultativ och positiv person.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via ansökningslänken nedan. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fredrik Sjöberg via telefon:08-736 29 59.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Sjöberg, 08-736 29 59
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1147998
Observera att sista ansökningsdag har passerat.