Revisorsassistent

BDO AB / Redovisningsekonomjobb / Helsingborg
2015-10-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Revisorsassistent" (publicerad 2016-05-12) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BDO AB i Helsingborg, Ängelholm, Klippan, Malmö, Kungsbacka eller i hela Sverige

Vår vision är enkel: att ge den bästa kundupplevelsen. Det innebär i korthet att vi alltid erbjuder det lilla extra. BDO har som vision att ingen byrå oavsett storlek ska kunna mäta sig med oss i kvaliteten i kundrelationer och kundnöjdhet. Glädjande nog har också BDO den högsta siffran i kundundersökningen Svenskt Kvalitetsindex (SKI), och befäster därmed den position i toppen som vi haft i flera år. Våra nöjda kunder bekräftar därmed att vi har både kompetensen och engagemanget som gör skillnad.

Har du vad som krävs för att vi ska behålla och utveckla vår kundnöjdhet?

Publiceringsdatum
2015-10-21

Om tjänsten
I arbetsuppgifterna som revisorsassistent ingår att revidera kundernas räkenskaper och förvaltning samt förbereda underlag för påskrivande revisor. Det kan även ges möjlighet till konsultuppdrag inom kvalificerad redovisning där du får chansen att vara delaktig i företagets löpande verksamhet. Redan från början får du komma ut i hetluften. Du kommer att få direktkontakt med kund och få stort utrymme att skapa egna kontakter och ta eget ansvar. Vi tycker individuell utveckling är viktigt och lägger därför stort fokus på våra gedigna utbildningsprogram.

Vem söker vi?

Till vårt Helsingborgskontor söker vi nu en duktig revisorsassistent. Troligtvis tog du examen under våren 2015 alternativt redan arbetat några år. Vi förväntar oss att du läst med inriktning mot redovisning/revision och uppfyller revisorsnämndens krav för att i framtiden kunna bli auktoriserad revisor.

Hos BDO värdesätter vi egenskaper som initiativkraft, målfokus, driv och social kompetens.

Det sistnämnda innebär att du kommer att ha servicekänsla och engagemang då vi i stor utsträckning blir både rådgivare och bollplank för våra kunder. Det är också viktigt att du har en god samarbetsförmåga då vi på BDO arbetar i team. Att du känner igen dig i våra värdeord social, positiv och driven ser vi som en självklarhet. Eftersom BDO ingår i en global organisation behöver du ha goda kunskaper i engelska. Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi, service/sälj ser vi som mycket meriterande.

Vi erbjuder

Vi förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Du involveras i hela kundprocessen, vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa dem på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Har du näsa för affärer är vi övertygade om att du når extra högt.

För rätt person erbjuds ett konkurrenskraftigt anställningspaket i ett företag med unik atmosfär. Vi har en härlig stämning där medarbetarna är viktiga och vi värnar om balans mellan arbetsliv och privatliv.

Tjänsten tillträds snarast möjligt och vi kommer att intervjua kandidater löpande så ansök redan idag.

Har du frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Johansson i Helsingborg, sara.cl.johansson@bdo.se alternativt Maria Grönqvist på HR, maria.gronqvist@bdo.se

Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själv är med och påverkar sin framtid - om du har viljan och engagemanget kan du nå hur långt du vill! 

Välkommen möjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
BDO AB

Adress
BDO AB
Karlavägen 100
10451 Stockholm

Kontorsadress
Karlavägen 100

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2490755

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BDO AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BDO AB: