Revisorer/utredare, Örebro
Skatteverket / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Örebro,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som revisor/utredare innebär att du genom bästa åtgärdsform kontrollerar företags redovisning och beskattning inom företags- och/eller skatteundandragandeområdet. Utredningarna kan till exempel vara inriktade mot att kontrollera att skattereglerna tillämpas på rätt sätt, mot fel och fusk eller mot ekonomisk brottslighet. Arbetet innebär i vissa fall samverkan med polis och åklagare.
Arbetet sker till stor del genom revision ute hos företagen. Vi har både muntliga och skriftliga möten med våra företagare. Arbetet innebär både individuellt ansvar, samarbete i grupp och samarbete med andra myndigheter.
På skattekontoret i Örebro arbetar cirka 200 personer fördelat på 10 sektioner.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, eller flerårig erfarenhet av motsvarande arbete
• har minst tre års aktuell erfarenhet av att ha arbetat med bokföring och redovisning
• har förmåga att arbeta självständigt, uthålligt samt resultatinriktat
• kan utreda, är analytisk, ser väsentligheter och samband
• har god förmåga att planera och prioritera ditt arbete
• inger förtroende genom ett bra bemötande
• har god förmåga att stödja och samverka
• har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
Det är meriterande med aktuell erfarenhet av arbete med skatter och/eller redovisning inom företagsskatteområde alternativt om du har arbetslivserfarenhet av ekonomiska utredningar på en myndighet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningarna är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-04-14ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-05
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktPatrik Renman, sektionschef 010-572 36 26
Maria Montén Gustafsson, sektionschef 010-574 53 06
Ann-Marie Gert, facklig kontaktperson ST 010-574 50 65
Daniel Asplund, facklig representant Saco 010-574 53 57
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
solna
17194 solna
Kontorsadresssolna
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2246778
Observera att sista ansökningsdag har passerat.