Revisorer/utredare, Örebro

Skatteverket / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Örebro, Katrineholm, Eskilstuna, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som revisor/utredare innebär att du genom bästa åtgärdsform kontrollerar företags redovisning och beskattning inom företags- och/eller skatteundandragandeområdet. Utredningarna kan till exempel vara inriktade mot att kontrollera att skattereglerna tillämpas på rätt sätt, mot fel och fusk eller mot ekonomisk brottslighet. Arbetet innebär i vissa fall samverkan med polis och åklagare.

Arbetet sker till stor del genom revision ute hos företagen. Vi har både muntliga och skriftliga möten med våra företagare. Arbetet innebär både individuellt ansvar, samarbete i grupp och samarbete med andra myndigheter.

På skattekontoret i Örebro arbetar cirka 200 personer fördelat på 10 sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, eller flerårig erfarenhet av motsvarande arbete
• har minst tre års aktuell erfarenhet av att ha arbetat med bokföring och redovisning
• har förmåga att arbeta självständigt, uthålligt samt resultatinriktat
• kan utreda, är analytisk, ser väsentligheter och samband 
• har god förmåga att planera och prioritera ditt arbete
• inger förtroende genom ett bra bemötande
• har god förmåga att stödja och samverka
• har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. 

Det är meriterande med aktuell erfarenhet av arbete med skatter och/eller redovisning inom företagsskatteområde alternativt om du har arbetslivserfarenhet av ekonomiska utredningar på en myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningarna är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-04-14

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-05
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Patrik Renman, sektionschef 010-572 36 26
Maria   Montén Gustafsson, sektionschef 010-574 53 06
Ann-Marie Gert, facklig kontaktperson ST 010-574 50 65
Daniel Asplund, facklig representant Saco 010-574 53 57

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
solna
17194 solna

Kontorsadress
solna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2246778

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: