Revisorer, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
2015-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Revisorer, Solna" (publicerad 2016-10-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som revisor innebär komplexa, varierande och ibland omfattande utredningar. Arbetet sker utifrån ett helhetsperspektiv, där val av rätt utredningsform och detektivkompetens blir allt viktigare. Utredningarna kan även göras i samverkan med andra myndigheter och andra länder. Du kommer att få ett omväxlande och intressant jobb, där du möter företag i olika branscher och utreder ärenden inom flera varierande typer av kontrollinsatser.
Vi söker revisorer till företagsskattekontor 6 i region Stockholm. Vi erbjuder ett kvalificerat arbete inom vår verksamhet, där vi främst utreder ärenden inom ekonomisk brottslighet. Vi är ca 200 medarbetare som i huvudsak arbetar med besök, skrivbordsutredningar, revision och process. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Solna strand.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi med inriktning mot redovisning/revision eller har flerårig aktuell och relevant erfarenhet
• talar och skriver sakligt och på ett sätt som är lätt att förstå
• har förmåga att arbeta självständigt, uthålligt och resultatinriktat
• har helhetsperspektiv och god förmåga att avgränsa och fatta beslut
• är utvecklingsinriktad, drivande och flexibel
• har lätt för att ta till dig ny information och tillämpa den i ditt arbete
• är ansvarskännande
• har god samarbetsförmåga
• har ett utåtriktat och kundanpassat förhållningssätt
• bidrar till gemenskap och en god arbetsmiljö.
Det är meriterande om du som har en högskoleutbildning har minst två års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och motivation.
Anställningen är tills vidare och på heltid. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-05-06ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Taaler, sektionschef 010-574 49 04
Anders Lindquist, sektionschef 010-574 43 09
Carlos Saavedra Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 46 88
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna strandväg 10
17194 Solna
KontorsadressSolna strandväg 10
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2280516
Observera att sista ansökningsdag har passerat.