Revisor

Linköpings kommun, Revisionskontoret / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Revisionskontoret i Linköping

Om arbetsplatsen
En av våra meriterade medarbetare går i pension.

Revisionskontoret söker därför en ny medarbetare som ska delta i granskning av hela den kommunala koncernen och kan bidra till utvecklingen av den kommunala revisionen i Linköpings kommun. Linköpings kommun har fem förtroendevalda revisorer och ett revisionskontor som idag består av stadsrevisorn och tre medarbetare.

Revisionen bedrivs i enlighet med Skyrevs rekommendationer, God revisionssed inom kommunal verksamhet samt kommunens reglemente. Revisionen vill utöver sin granskande roll arbeta rådgivande och stödjande, så långt som möjligt utan att äventyra oberoendet. Vår granskningsprocess bygger på dialog med de granskade och vår ambition är att främja verksamheten. Vi söker dig som vill vara med och utveckla den kommunala revisionen i Linköpings kommun.

Publiceringsdatum
2016-10-27

Dina arbetsuppgifter
- Du kommer att delta i revisionsgranskningen av kommunens nämnder och bolag samt förbund.
- I uppdraget ingår granskning av kommunens delårsbokslut och årsbokslut samt att genomföra andra granskningar kopplade till redovisningsfrågor.
- I uppdraget ingår även verksamhetsrevison och du kommer att arbeta nära de förtroendevalda revisorerna och lekmannarevisorerna som sakkunnig i revisions­uppdraget.
- Du kommer självständigt eller tillsammans med konsulter eller kollegor att genomföra olika granskningsinsatser som till exempel fördjupade granskningar.
- Rätt person kan också bli granskningsledare för vissa granskningsinsatser eller uppdrag.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med inriktning mot redovisning och ekonomi, eller motsvarande erfarenhet. Vi förutsätter att du har erfarenheter av revision eller erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete i kommunal verksamhet. Du är engagerad, strukturerad, analytisk, har god samarbetsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Revisionskontoret arbetar med Hogia Audit som stöd i granskningsarbete varför erfarenhet av att arbeta med granskningsstöd är meriterande.

Yrkesrevisorer vid revisionskontoret följer God revisionssed i kommunal verksamhet och en förutsättning för tjänsten är att du är oberoende i förhållande till verksamheten som ska granskas och har hög integritet.

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2017-02-01 tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-20
Ange följande referens när du ansöker: 2016/1844
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Alexanderson, Stadsrevisor 013-20 54 95
Anders Larson, Certifierad kommunal revisor 013-20 53 43

Företag
Linköpings kommun, Revisionskontoret

Adress
Linköpings kommun, Revisionskontoret
Stadshuset
58181 Linköping

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
3134138

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun, Revisionskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun, Revisionskontoret: