Reverse Logistics Supervisor

Bemanningsstyrkan AB / Speditörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Om Bemanningsstyrkan

Bemanningsstyrkan är ett medelstort bemanningsföretag som fokuserar på administration, ekonomi, reception, lager, logisitk samt transport.
Vi hyr ut personal runt om i Stockholmsområdet och kommer under 2015 att utvidga vårt verksamhetsområde till större delen av mälardalsområdet.

Våra konsulter är vår viktigaste tillgång, vårt mål är att våra konsulter ska känna att de utvecklas tillsammans med oss som arbetsgivare.
Självklart har vi kollektivavtal och är auktoriserade via Almega/Bemanningsföretagen.

Vi erbjuder dig som konsult hos oss en "egen" konsultchef som finns tillgänglig för dig på plats hos kunden varje vecka.
Tillsammans med din konsultchef så jobbar ni för att du ska trivas och utvecklas hos kunden, ni kommer att ha regelbundna uppföljningssamtal under hela anställningen.

Om uppdragsgivaren

Uppdragsgivaren är ett internationellt företag inom elektronikbranschen med nordiskt huvudkontor i Kista, Stockholm.
Koncernspråket är engelska och därför behöver vi ha ditt cv och ett personligt brev på engelska.

För vår uppdragsgivare söker vi nu en Reverse Logistics Supervisor - Returns Management, detta är ett uppdrag från och med snarast och fram till sista september 2015.
Då tjänsten ska tillsättas omgående kommer intervjuer att hållas löpande.

Publiceringsdatum
2015-06-11

Dina arbetsuppgifter
Department/Division : Logistics
Primary Product Scope : All Products
Overall Purpose : Manage and develop returns operation. Manage and support the outsource agent to ensure operational efficiency and stability. Ensure all stock is received and disposed off correctly and in accordance with Business Policy. Financial and Operational awareness and KPI's management of targets
General : This role requires the holder to have determination and strength of character, clear business vision, ability to develop strong business relationships with internal and external stake holders and the tenacity to achieve the business objectives

KEY RESPONSIBILITIES
Key Tasks : * Support relevant Business Groups to define periodic operational targets. Monitor/review at required intervals and instigate actions to ensure achievement of KPI's
• Manage and develop the selected LSP to operate in line with guidelines and policies.
• Stock accuracy
Daily checking of stock image.
Responsible for Stock taking twice a year for all Customer warehouse locations.
• Participate with SELS-sourcing and development team in the tender process to select potential new LSPs.
• Devise, propose and implement strategies which align with the overall the Customers vision to ensure that the service fulfilment across the returns department supports continual operational improvement and strengthens the Customers Brand.
• Collaborate with relevant Service, Sales and Finance teams to ensure that service activity aligns with, and forms part of, the Customers brand value add proposition to support sales growth. Implement required pre-audits, contract negotiations, proposal for authorisation and (once authorised) provide ongoing account management
• Support and develop the compilation of regular periodic reports covering entire operational performance/ activities/issues relating specifically to policy non-compliance (NDF & Customer Damage)
• Collect and compare external benchmark data regarding competitive returns operations and actively utilise to drive strategic differentiation activity.
• Close liaison with Customers Technical Manager and relevant Technical Support Engineers to ensure consistent understanding of technical issues and ensure relevant information / training is rolled out to key stakeholders
• Regular collaboration with Customers Service Management team to ensure consistent service delivery methodology/strategy across all aspects of the service operation
• Supervise the handling of Concealed damaged, in line with guidelines as well as service to sales organisaiton
• Regular collaboration with HQ, SELS and Factory engineers to ensure understand of products and inspection criteria is aligned

KEY RELATIONSHIPS
Internal : The Customers Logistics team, The Customers Service Team
External : LSP, European Customer Care, The Customers HQ Customer Service Team, Graded Sales Customers

PERFORMANCE MEASURES
Cost/Quality :
: Stock Accuracy
: Inspection Accuracy
: Turnaround Time (TAT)
: Long Term Pending
: Stock Aging
Efficiency :
: Stock TAT
: TRN Ageing Report
: Effective time and diary management

Profil
Essential Hard Skills:
: Higher education (academic or vocational)
: Strong experience in SVC operation
: Strong experience in Logistics
: Knowledge in the Nordic SVC operation
: Proficient in MicroSoft Power Point & Excel
: Fluent in English (both written and spoken)

Essential Soft Skills:
: Tenacious and logical approach to problem solving
: Able to multi task
: Proven negotiation and presentation skills
: Commercial awareness of marketplace

Desirable Hard Skills :
Technical qualification
: SAP experience
: Knowledge of Consumer Legislation
: Knowledge of Quality Management and Auditing
: Knowledge of Project Management

Desirable Soft Skills :
Attention to detail
: Experience of working in multi cultural environment
: Prepared to challenge status quo

Känner du att du passar in på ovanstående så skicka omgående ditt CV och ett personligt brev på engelska via till therese@bermanningsstyrkan.se .
Märk din ansökan "200 - Reverse Logistics Supervisor" i ämnesraden och bifoga också ett löneanspråk.
Välkommen med din ansökan! / Therese

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 200
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Barvell Rappel therese@bemanningsstyrkan.se

Företag
Bemanningsstyrkan AB

Adress
Bemanningsstyrkan AB
Skansvägen 27
19572 Rosersberg

Kontorsadress
Skansvägen 27, Rosersberg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2334003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan AB: