Returhanterare till Dahl

We Select / Lagerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos We Select i Växjö, Emmaboda, Ljungby, Värnamo, Sävsjö eller i hela Sverige

Är du intresserad av ett utmanande arbete där du får möjlighet att arbeta med problemlösning, administration och kundkontakter på Sveriges ledande handelsbolag inom VVS? Då bör du läsa vidare!

Vi söker en Returhanterare för arbete på vårt returlager i Växjö. Returavdelningen består i dagsläget av två personer vilka kommer bli dina närmsta kollegor. Returavdelningen är belägen i vårt Dahlcenter där bland annat butikspersonal, inne- och utesäljare, administratörer, transportledare och Key Account Manager arbetar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast möjligt.

Om Dahl
Dahl är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS och vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen.

På Dahl drivs vi av att skapa värde för våra kunder, vi är marknadsledande och strävar efter att alltid göra allt lite bättre och att ge våra kunder det lilla extra. På Dahl är vi 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Var och en och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.

Arbetsbeskrivning
Som returhanterare arbetar du lösningsfokuserat med både kund- och leverantörsreturer. Du blir en viktig kontakt och hanterar returer på ett professionellt sätt med noggrannhet och sann känsla för service. Du har daglig kontakt med kunder och leverantörer samt har ett nära samarbete med dina kollegor i Växjö och på supportlagret i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kreditera kunder för returnerat material
• Hantera och returnera defekt/felbeställt material från kunder till leverantörer
• Hantering av produkter som ska transporteras till supportlagret i Stockholm
• Kundkontakt via telefon och på plats
• Dagligt förekommande arbetsuppgifter i butik såsom kundservice, kundvård samt sälj- och kassaarbete kommer även att förekomma. Detta då tanken är att öka samarbetet mellan butikspersonal och returhanterare för att skapa ett mer varierande arbete där samtliga medarbetare får chansen att utveckla sina färdigheter och kunskaper.

Varför arbeta hos oss?
Dahl erbjuder en trivsam arbetsmiljö med positiv, hjälpsam och prestigelös atmosfär. Vi vill att samtliga medarbetare ska trivas, må bra och känna sig trygga i sina anställningar. Vi erbjuder därför marknadsmässiga löner, friskvårdsbidrag, företagshälsovård, pensionsavsättning och anslutning till kollektivavtal.

Vi har en stark tro på att våra medarbetare bidrar till vår framgång och vi är måna om att samtliga medarbetare ska kunna växa och göra karriär. Vi lägger därför stor vikt vid medarbetarutveckling och goda möjligheter till karriärutveckling.

Utöver ovanstående erbjuder vi bland annat
• Kompetensutveckling genom SGDS-akademin
• Subventionerad lunch (Rikskortet)
• Regelbundna hälsokontroller
• Personalrabatter i våra butiker
• Rabatter på bland annat privatleasing av personbil, träningskort, glasögon och linser
• Frivillig gruppförsäkring

Vill du veta mer?
Frågor om tjänsten besvaras av Magnus Folkesson på 070-376 29 03 alternativt magnus.folkesson@dahl.se.

Publiceringsdatum
2018-08-20

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 16 september 2018. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Vi söker dig som vill vara med och ge Dahls kunder bästa tänkbara service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har en positiv attityd och som trivs att arbeta tillsammans med andra. Du är kundorienterad, ser lösningar istället för problem och tar gärna initiativ till att förbättra flöden och processer.

Meriterande är om du har:
• Truckkort
• Erfarenhet av arbete i M3 eller liknande affärssystem
• Kunskap inom VVS
• Erfarenhet inom lager/logistik

Vill du bli del av ett starkt team på ett spännande företag med engagerade medarbetare och dynamiskt klimat? Då har du kommit rätt.

På Dahl drivs vi av att skapa värde för våra kunder, vi är marknadsledande och strävar efter att alltid göra saker lite bättre och att ge våra kunder det lilla extra. På Dahl är vi 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Var och en och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.

Vi är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. För att hantera det behövs dock flera olika tjänster som alla är lika viktiga då Dahl är navet i produkt- och informationsflödet mellan 2 000 leverantörer och 36 000 kunder. Vi har över 100 års branscherfarenhet inom VVS och vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen. Det är vår drivkraft.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Folkesson magnus.folkesson@dahl.se 070-376 29 03

Företag
We Select

Adress
We Select
Drottninggatan 25
11151 STOCKHOLM

Kontorsadress
Arabygatan 55

Jobbnummer
4298052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från We Select

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos We Select: