Retur- och reklamationshandläggare för omgående start

Logent AB / Kundservicejobb / Göteborg
2021-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Retur- och reklamationshandläggare för omgående start" (publicerad 2021-02-03) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB i Göteborg, Kungälv, Härryda, Tjörn, Bollebygd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-01-19

Om tjänsten
Nu söker vi en retur- och reklamationshandläggare till vår kunds logistikverksamhet i Göteborg. Övergiprande ansvarsområden för tjänsten är att ta emot och hantera retur- och reklamationsförfrågningar samt att kreditera kunder. Viss fysisk hantering av returer/reklamationer förekommer också. Tjänsten ingår i logistikssupportteamet och hantering av avvikelser och frågor från kunder, leverantörer, medarbetare och externa aktörer med hjälp av olika system ingår i dina arbetsuppgifter. Tjänsten innefattar även en del dokumentation och att säkerställa att uppsatta rutiner följs och att flödet fungerar som det ska.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta emot retur- och reklamationsförfrågningar
• Genomföra ankomstkontroll och lagerläggning av returgods
• Kreditera kunder och kontroll av fakturor i händelse av avvikelser
• Support vid logistikrelaterade frågor
• Avvikelsehantering för gods in och ut

Uppdraget är på heltid med start omgående och varar till en början i 3 månader.

Profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att arbeta med lager och/eller transportrelaterade frågor. För att lyckas väl i rollen krävs kompetens inom problemlösning, logistiska flöden och ekonomi. Som person är du serviceminded, strukturerad, analytisk och processorienterad.

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning gärna kompletterad med eftergymnasial utbildning
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska. Både i tal och skrift
• God kunskap om lagerdatasystem
• Datorvana
• Meriterande är erfarenhet från support av affärssystem Movex samt kundtjänstrelaterad erfarenhet

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.

Läs mer på www.logent.se

Om ansökan
Uppdraget ska tillsättas omgående och vi behöver därmed din ansökan med CV och personligt brev omgående. Ansök via annonsen, vi har dessvärre ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Har du frågor eller vill veta mer kontakta cornelia.apelqvist@logent.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Logent AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3265".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Logent AB (org.nr 556634-4429), http://www.logent.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Logent Bemanning AB

Jobbnummer
5529989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB: