Retail Staffing söker en Retail Staffing Coordinator
Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Ev / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Ev i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Om Retail Staffing
Vi samarbetar med rikstäckande butikskedjor inom detaljhandeln när det gäller att rekrytera och bemanna medarbetare till butik.
Vi har tillsammans med våra kunder en gemensam pool för respektive kedja och stad. Där erbjuder vi våra respektive kunder att boka sin egen personal så att de kan arbeta extra i andra butiker alternativt hyra in våra duktiga butikssäljare som kan arbeta när behovet är som störst.
Vi erbjuder våra kandidater att arbeta som butikssäljare i världens bästa bransch som uthyrd via vår bemanningspool eller som anställd direkt hos kund.
Retail staffing Sverige AB är medlem i bemanningsföretagen Almega och tillämpar Handels avtal inom butik och lager.
Vi har för närvarande Staffingpooler i Göteborg, Stockholm, Skåne och Linköping/Norrköping, med flera orter för kunder så som Accent, Rizzo, Lindex, Plantagen, Joy, MQ, Cervera, The Body Shop, Hemtex, m.fl. och bemannar över 350 butiker med ca 500 konsulter som vi kallar polare.
Vi växer i snabb takt och får fler kunder och nya uppdrag. När vår duktiga kollega nu går vidare till nya utmaningar behöver vi utöka vårt härliga team med ytterligare en Staffing Coordinator. För att kunna möta framtiden söker vi dig som vill vara med i ett expansivt företag i världens roligaste bransch.
Att hitta rätt personer är en utmaning och prövar din förmåga att våga tänka utanför ramarna. Jobbet ger dig goda möjligheter att skapa ett nätverk i näringslivet speciellt inom Retail, vilket är värdefullt för din fortsatta karriärutveckling.
Vi arbetar aktivt med att söka upp, bygga relationer och attrahera kandidater med rätt kompetens till våra uppdrag både inom rekrytering och bemanning. Till vår hjälp har vi marknadens bästa verktyg för både rekrytering och bemanning. Vi bemannar våra kunders butiker och strävar alltid efter att bygga långsiktiga och nära relationer med både kunder och polare. Vi håller en mycket hög servicenivå och anpassar oss efter våra kunders behov.
Vårt arbete ställer höga krav på diskretion och förtroende där kunder och kandidater är i fokus. Det är därför avgörande att du är serviceinriktad, kan uttrycka dig professionellt i tal och skrift och förstår värdet av goda relationer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bl.a. att:
* Ansvara för bemanningen, dvs att bevaka och säkerställa att pass bokas och genomförs
* Introducera och lära upp nyanställda polare
* Ha regelbunden kontakt med våra polare
*.Kandidat- och kundaktiviteter / kundvård genom mässor och butiksbesök
* Följa upp och utvärdera våra genomförda bokningar genom att regelbundet ha kontakt med butikerna och polarna
* Administration såsom framtagning av anställningskontrakt, statistik, avstämning av tidrapporter, m.m.
För att klara av rollen tror vi att du:
* Har minst 1 års erfarenhet av sälj och service inom butik
* Har erfarenhet från bemannings- och / eller rekryteringsbranschen
* Krav på att du har studerat HR/PAO eller liknande
• Du kan vara i slutet på din HR-utbildning och vill börja med 2-3 dagar per vecka hos oss
* Är nyfiken, noggrann, flexibel, ansvarstagande och förändringsbenägen
* Är en lagspelare som gillar att arbeta i ett tight team med högt i tak och högt tempo
* Är utåtriktad och en "people person" som älskar att jobba med människor och att bygga relationer
* Trivs med och är van vid att leverera ett förstklassigt bemötande och en mycket hög servicenivå
Våra kunders butiker har öppet sju dagar i veckan och för att vi skall kunna ge dem bästa möjliga service ingår kvälls- och helgarbete enligt ett rullande schema. Resor i tjänsten förekommer. För rätt person finns stora det möjligheter att själv påverka sina arbetsuppgifter.
Vi erbjuder:
* Att få vara med att påverka, få mycket ansvar och möjligheten att påverka utvecklingen
* Att få arbeta i ett tight team med högt i tak, härlig stämning och högt tempo
* Goda utvecklingsmöjligheter
* Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller efter överenskommelse
* Utöver en fast månadslön erbjuder vi även bonus
• Individuell kompetensutvecklingspeng
* Vi erbjuder träningsbidrag
Tjänsten är på heltid. Vi följer tjänstemannaavtalet Unionen.
Tjänstens placering är på vårt trevliga kontor i centrala Göteborg. Vi ser gärna att du kan börja omgående, så vänta inte med din ansökan. . Vi strävar efter mångfald och ser gärna manliga sökanden då vi idag har flest kvinnliga medarbetare.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till VD Ulrika Mikkelsen, 0767-77 41 38 alt
ulrika.mikkelsen@retailstaffing.seVälkommen till oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
Publiceringsdatum2019-02-14ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Mikkelsen
ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se 0767 - 77 41 38
FöretagRetail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Ev
AdressRetail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Ev
Drottninggatan 31
41114 Göteborg
KontorsadressDrottninggatan 31
Jobbnummer 4613415
Observera att sista ansökningsdag har passerat.