Retail Staffing söker en Redovisningsekonom

Retail Staffing Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Staffing Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

Vi samarbetar med rikstäckande butikskedjor inom Detalj/- och Dagligvaruhandeln när det gäller att rekrytera och bemanna med medarbetare och chefer till butik och kontor.

Vi arbetar med rekrytering och bemanning inom retail och våra kunder är från hela branschen, tex: Lindex, Cervera, Hemköp, Specsavers, Plantagen, Hemtex, Akademibokhandeln, Swedol, Lidl, K-rauta, Coop m fl.
Retail Staffing bemannar över 450 butiker i Stockholm/Göteborg/Skåne/Norrköping/Linköping samt flera orter med våra härliga kollegor vi kallar "Polare".

Vi växer i snabb takt och får fler kunder och nya uppdrag till båda våra två verksamheter: Retail Recruitment och Retail Staffing. För att kunna möta framtiden söker vi dig som vill vara med i ett expansivt företag i världens roligaste bransch. I september går vår nuvarande Ekonom i pension och vi söker därför hans ersättare.

Hos oss är det högt tempo och korta deadlines då vi jobbar med att matcha rätt kompetens till rätt uppdrag inom rekrytering och bemanning. Eftersom våra verksamheter är relativt nystartade och vi lever i en föränderlig värld behöver man uppskatta förändringar och att få hugga in på olika typer av uppgifter. Utöver ekonomi hanterar man tex viss HR-administration.

Vårt arbete ställer höga krav på diskretion och förtroende där kunder och kandidater är i fokus. Det är därför avgörande att du är serviceinriktad, kan uttrycka dig professionellt i tal och skrift och förstår värdet av goda relationer.

Ekonomiavdelningen består av en person och den personen behöver därför vara mycket kunnig, erfaren och självgående.
Vår nuvarande ekonom går i pension i september. Överlämning till ny ekonom sker i augusti, men det finns viss möjlighet till flexibelt startdatum.

Publiceringsdatum
2021-06-16

Dina arbetsuppgifter
• Fakturering
• Leverantörsfakturaregistrering med betalningsuppdrag via fil till Internetbanken
• Löner för tjänstemän och konsulter
• Löpande bokföring
• Avstämningar i samband med upprättande av månadsrapporter
• Upprättande av skattedeklarationer för moms och löner
• Avstämningar i samband med upprättande av skattedeklaration
• Bokslut och årsredovisningar
• Inkomstdeklarationer
• Registering och uppdatering av nya kunder/arbetsställen, löner och fakturaunderlag
• Registervård
• Ta fram bemanningsstatistik dag/vecko/månad, statistik till SCB, mfl.
• Övrigt förekommande kontorsrelaterade arbetsuppgifter

Som person är du:
• En positiv person som gillar tempo och förändring och som har stor passion för ordning och reda
• Driven och engagerad i allt du gör
• Har siffersinne, är analytisk och noggrann
• Van av att arbeta i olika löne- och faktureringsprogram.
• Trygg i dig själv, van vid att arbeta självständigt och bekväm med att ha övergripande ansvar

Dina erfarenheter/kunskaper:
• Du har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter inom ekonomi i minst 3 år
• Du har en bred kunskap inom ekonomi / redovisning / lön
• Du har en relevant utbildning inom ekonomi / redovisning / lön
• Du har bra kunskaper inom olika lagar och regler såsom sjuklönelagen, arbetstidslagen, semesterersättning samt minst grundläggande kunskaper om arbetsrätt
• Merit om du är bra på Excel
• Merit om du kan Handelsavtalet

Vi erbjuder:
• Att få vara med i ett snabbväxande företag i en expansiv bransch
• Att få vara med att påverka
• Att få arbeta i ett litet, tight team med högt i tak, härlig stämning och högt tempo
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Tjänsten är på deltid och du kan delvis styra dina arbetstider. Tjänsten kan komma att utökas till heltid på sikt.
• Fast månadslön
• Vi erbjuder utbildningspeng och träningsbidrag
• Härliga arbetskamrater och fina lokaler på Drottninggatan i Göteborg (dock jobbar vi delvis hemifrån under pandemin och det finns möjlighet att göra det även framöver)

Övrig information
Vi kan även tänka oss en interimslösning dvs om du har ett eget bolag och arbetar på uppdrag hos oss. Du arbetar för våra två bolag och rapporterar till VD för Retail Staffing och VD för Retail Recruitment.

Vi har kollektivavtal för tjänstemän. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi intervjuar löpande, så vänta inte med att skicka in ansökan då vi kallar till intervju fortlöpande.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Ulrika Mikkelsen VD Retail Staffing, 0767-774138 alt ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se

PGA GDPR SÅ KAN VI INTE HANTERA ANSÖKNINGAR VIA MEJL ELLER POST, UTAN ENDAST VIA LÄNKEN I ANNONSEN ELLER VIA VÅR HEMSIDA retailstaffing.se!

Varmt välkommen till oss!

"We love retail"

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Retail Staffing Sverige AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Retail Staffing Sverige AB (org.nr 556978-3219), http://www.retailstaffing.se

Arbetsplats
Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Event/Pop-Up/Kundt

Jobbnummer
5813128

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Staffing Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Staffing Sverige AB: