Retail House söker projektledare

Retail House Sweden AB / Kulturjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kulturjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail House Sweden AB i Stockholm, Sollentuna, Södertälje, Sigtuna, Nynäshamn eller i hela Sverige

Vi söker dig som
Är du intresserad av människor, varumärken och handel, då har vi ett spännande jobb för dig. Hos oss får du jobba med Sveriges mest kända varumärken och tillsammans med dem ta fram och genomföra kampanjer som möter deras slutkunder i butik. Som projektledare kommer du att få ansvara för att leda våra kundprojekt, för event, demonstrationer, sälj och merchandising, från första kundkontakt till genomförande i butik och uppföljning. Du har också ett ansvar för att identifiera nya affärsmöjligheter hos de kunder du jobbar med.

Gillar du utmaningar och spännande kundmöten, har koll på detaljer likväl som forskning i framkant, då kan du få jobba tillsammans med oss i ett företag som driver utvecklingen och insikten kring Shopper Marketing i Sverige.

Vi söker dig som känner passion för kunder och affärer, likväl som du har ett stort intresse för varumärken och dagligvaru- eller fackhandeln. Vi ser gärna att du är på väg upp i din karriär, men samtidigt har tidigare erfarenhet av att jobba inom handel eller med varumärken. För oss är det viktigt att du vill jobba nära våra kunder som projektledare, för att på så sätt hela tiden säkerställa leverans, kvalitet och utveckling. Du skall också vara intresserad av att få våra kunders affärer att växa genom att se möjligheter hos kunden.
Du tycker om att göra affärer, och har dessutom en konsultativ läggning och har lätt för att ställa de rätta frågorna och lyssna för att sedan analysera och ta fram lösningar som innebär en bra affär för både kunden och oss som företag.
Rollen är intensiv och spännande och för att trivas är det nödvändigt att du är stresstålig och lösningsorienterad. Du är en person som tar ansvar för ditt arbete och för att kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs, även om det inte direkt ligger inom ramen för just ditt arbetsområde.

ERFARENHETER:

• Eftergymnasial utbildning på minst två år
• Skicklig administratör
• Goda kunskaper i engelska
• Erfarenhet av en liknande roll eller en stark bakgrund inom handel, event eller marknadsföring
• Affärssinne och tidigare erfarenheter av offerering och ekonomisk uppföljning
• Mycket goda kunskaper i ppt och excel
• Utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på såväl svenska som engelska
• Trivs med att jobba i ett högt tempo med fasta deadlines
• Erfarenhet från försäljning är meriterande

Publiceringsdatum
2021-09-28

Dina arbetsuppgifter
Du jobbar nära din kund och har den löpande kontakten med kunden under hela kampanjen och ansvarar för att hantera de utmaningar och frågeställningar som kan uppstå. För oss är våra långa kundrelationer grundläggande, och du ansvarar för att bygga och kontinuerligt utveckla vår relation med de kunder du jobbar med.

• Dagliga kundkontakter under hela projektet
• Förstå kundens utmaningar och baserat på det ta fram ett lösningsförslag som ger resultat i form av försäljning och förstärkning av varumärket
• Arbeta med kalkyl och offert tillsammans med kundansvarig
• Leda projektet enligt din projektplan
• Brief och underlag till formgivare för produktion av PoS material
• Ta fram information och utbildning till vår personal - I skrift, bild och digitalt
• Ge korrekt information till personalen
• Ta fram underlag för logistik och utskick
• Översätta manualer från engelska till svenska
• Stötta hela projektgruppen under implementering för prioritering och lösningsförslag
• Sammanställning och analys av resultat
• Hantera och lösa frågeställningar som uppstår under projektets gång
• Fakturering och uppföljning av lönsamhet
• Identifiera nya affärsmöjligheter hos kunden som gör att vår affär hela tiden växer

Om företaget
Retail House är Nordens ledande Shopper Marketing byrå med över 15 års erfarenhet av handel och varumärken. Med insikt om shopperbeteende hjälper vi våra kunder att omvandla varumärkets styrka till försäljning vid köptillfället, samtidigt som vi arbetar med att ta fram strategier och kommunikation som stärker samarbetet mellan handel och varumärke. Vi arbetar med kunder som ICA, Johnson & Johnson, Arla, Mondelez och Elgiganten.
Vi erbjuder en spännande roll i ett företag som hela tiden utvecklas, och som inte tvekar att genomföra förändringar för att anpassa oss till vår marknad och våra kunders behov. Vi är ett ägarlett företag med högt i tak och många idéer för hur vi ska utvecklas vidare. För dig som vill ta ansvar och vågar tänka nytt och vill vara med och göra skillnad för våra kunder finns inga begränsningar.
Det allra viktigaste är dock att du brinner för kvalitet och våra kunder och framförallt att du gillar det vi gör och att du tycker det är roligt på din arbetsplats.

Vi sitter i moderna lokaler i Vasastan och är ett team på 15 medarbetare
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månader provtjänst.
Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Så ansöker du
Skicka en skriftlig ansökan som innehåller CV och ett personligt brev där du berättar varför du vill jobba hos oss. Vi vill att du kompletterar ansökan med följande:

I. Rangordna följande fem styrkor (det som bäst passar in på dig sätter du först och det som sämst passar in på dig sätter du sist)
1. Socialt kompetent
2. Skicklig administratör
3. Affärssinne
4. Analytisk
5. Handlingskraftig

Motivera ditt svar - OBS! för oss är alla lika viktiga, alltså behöver du inte gissa vilka svar vi vill ha, utan kan vara så ärlig som möjligt

II. Rangordna följande fem svagheter (det som bäst passar in på dig sätter du först och det som sämst passar in på dig sätter du sist)
1. Långsam
2. Slarvig
3. Solodribblare
4. Oflexibel/fyrkantig i mitt tänkande
5. Illojal (tänk så här: Ibland kan jag vara lite...)

Motivera ditt svar - OBS! för oss är alla lika dåliga, alltså behöver du inte gissa vilka svar vi vill ha, utan kan vara så ärlig som möjligt

III. Gör ett kollage som beskriver dig som person

Sista ansökningsdagen är den 24 oktober, men skicka in din ansökan snarast då vi löpande jobbar med urvalsprocessen.
Eventuella frågor besvaras av Personalchef Lisa Alex på lisa.alex@retailhouse.se
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Retail House Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Retail House Sweden AB (org.nr 556575-8686), https://www.retailhouse.se/

Jobbnummer
6001563

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail House Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail House Sweden AB: