Resursvägledare Mölndal
Personalstrategerna i Sverige AB / Personaltjänstemannajobb / Mölndal
2012-11-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Resursvägledare Mölndal" (publicerad 2012-12-28) ⬅️
Visa alla personaltjänstemannajobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personalstrategerna i Sverige AB i Mölndal,
Göteborg,
Borås,
Trollhättan,
Gislaved eller i
hela Sverige Personalstrategerna i Sverige AB är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag . Verksamheten omfattar förutom uthyrning och rekrytering även individutveckling och jobbcoachning som privat Arbetsförmedling på olika orter i Sverige.
Personalstrategerna är i dag ett etablerat företag inom frågor som rör kompetensresurser, arbetsmarknad, arbetsliv och arbetsinriktade utvecklingsinsatser.
Personalstrategerna expanderar ytterligare och söker fler engagerade medarbetare.
RESURSVÄGLEDARE/HANDLEDARE Mölndal AMO
Vi expanderar och söker nu dig som vill göra skillnad och som vill arbeta med att att stötta människor att komma ut på arbetsmarknaden.
Vad ska du göra?:
De människor du kommer att möta i ditt arbete hos oss har på olika sätt en nedsatt arbetsförmåga. Ditt uppdrag är att utveckla och stärka individen samt att höja individens motivation och självförtroende för att underlätta återgången i arbete. Du ska arbeta med olika aktiviteter, kunskapsförmedling, samtal, övningar, arbetsträningsplatser och hälsofrämjande insatser. Du kommer att arbeta med människor både individuellt och i grupp.
Som Resursvägledare kommer du också att möta människor i andra uppdrag vi jobbar med, exempelvis individuell jobbcoachning och RESA med flera avtal.
I Mölndals AMO ingår även Kungälv.
En Resursvägledare hos Personalstrategerna - vägleder en människas resurser!
Vad ska du kunna?:
Du ska ha minst 1 års erfarenhet av att stödja, motivera, coacha eller handleda människor med funktionsnedsättning och/eller nedsatt arbetsförmåga. Kanske har du arbetat som stöd, handledare, coach eller vägledare.
Vi ser dessutom gärna att du har:
• Erfarenhet av att stödja människor i att hitta och utveckla sina styrkor och förmågor
• Erfarenhet av att hjälpa människor att finna sin roll i arbete och aktivitet
• Erfarenhet av att skaffa praktik/arbetsträningsplatser/utbildningsplatser
• Erfarenhet från olika branscher och kunskap om arbetsmarknaden och dess kompetensbehov
• Goda kunskaper om möjligheter att kompensera och anpassa arbetsuppgifter för människor med nedsatt funktion
• Data/dokumentationsvana
B-körkort och bil är önskvärt, då vissa resor i tjänsten kan ingå.
Vem är du?
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer och i alla människor. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och att ta eget ansvar. Du delar också vår utgångspunkt att alla människor vill och kan bidra och att varje individs speciella kompetens är värdefull. Ödmjukhet och förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på.
Tjänstens omfattning är för närvarande en deltidstjänst.
Ansökan via vår hemsida
www.personalstrategerna.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansökknappen.
För frågor: Sara Stenlund (
sara.stenlund@personalstrategerna.se )
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag, där du gör skillnad för de människor du möter!
Publiceringsdatum2012-11-06Arbetstider och omfattningHeltid/deltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-09
Ange följande referens när du ansöker: 19704
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Stenlund, daniel.mitsogiannis@personalstrategerna. se
FöretagPersonalstrategerna i Sverige AB
AdressPersonalstrategerna i Sverige AB
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna
Jobbnummer 1384366
Observera att sista ansökningsdag har passerat.