Resursvägledare i AVesta
Personalstrategerna AB / Personaltjänstemannajobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Personalstrategerna AB i Avesta,
Borlänge,
Ludvika,
Falun,
Sandviken eller i
hela Sverige Personalstrategerna är ett auktoriserat företag som finns i hela Sverige med ca 50 kontor och 170 anställda. Vi erbjuder arbetsmarknadstjänster och omställning bl.a. Program till Nytt Jobb till offentliga och privata kunder samt fackliga organisationer, förstärkt arbetsträning och rehabilitering, rekrytering och bemanning, starta eget utbildning och rådgivning.
Hos oss finns många kompetenser samlade bl.a. arbetsterapeuter, psykologer, resursvägledare. Årligen utvecklar vi ca 11 000 personer som identifierar sina styrkor och ser sina möjligheter.
RESURSVÄGLEDARE/JOBBCOACH i Avesta
Vi expanderar och söker nu dig som vill göra skillnad och som vill arbeta med att att stötta människor att komma ut på arbetsmarknaden.
Vad ska du göra?
De människor du kommer att möta i ditt arbete hos oss har på olika sätt en nedsatt arbetsförmåga. Ditt uppdrag är att utveckla och stärka individen samt att höja individens motivation och självförtroende för att underlätta återgången i arbete. Du ska arbeta med olika aktiviteter, kunskapsförmedling, samtal, övningar, arbetsträningsplatser och hälsofrämjande insatser. Du kommer att arbeta med människor både individuellt och i grupp.
Vad ska du kunna?
Du ska ha minst 1 års erfarenhet av att stödja, motivera, coacha eller handleda människor med funktionsnedsättning och/eller nedsatt arbetsförmåga. Kanske har du arbetat som stöd, handledare, coach eller vägledare.
Vi ser dessutom gärna att du har:
• Erfarenhet av att stödja människor i att hitta och utveckla sina styrkor och förmågor
• Erfarenhet av att hjälpa människor att finna sin roll i arbete och aktivitet
• Erfarenhet av att skaffa praktik/arbetsträningsplatser/utbildningsplatser
• Erfarenhet från olika branscher och kunskap om arbetsmarknaden och dess kompetensbehov
• Goda kunskaper om möjligheter att kompensera och anpassa arbetsuppgifter för människor med nedsatt funktion
• Data/dokumentationsvana
B-körkort och bil är önskvärt, då vissa resor i tjänsten kan ingå.
Vem är du?
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer och i alla människor. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och att ta eget ansvar. Du delar också vår utgångspunkt att alla människor vill och kan bidra och att varje individs speciella kompetens är värdefull. Ödmjukhet och förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på.
Tjänsten är en visstidsanställning och omfattningen kan vara heltid/deltid.
Ansökan via vår hemsida
www.personalstrategerna.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansökknappen.
Publiceringsdatum2013-04-03Kontaktperson för detta jobbDragana Lazic - 076 181 08 41
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag, där du gör skillnad för de människor du möter!
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDragana Lazic
FöretagPersonalstrategerna AB
AdressPersonalstrategerna AB
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna
Jobbnummer 1511485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.