Resursstrateg till Koordineringsenheten

Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen i Stockholm, Sundbyberg, Norrköping, Linköping eller i hela Sverige

Vi söker resursstrateger till Koordineringsenheten på Digitaliserings och utvecklingsavdelningen i Norrköping.

Vi söker resursstrateger till Koordineringsenheten på Digitaliserings och utvecklingsavdelningen i Norrköping. Koordineringsenheten är en av fyra enheter inom sektionen för myndighetsutveckling på Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen. Våra tjänster består i att utifrån ett helhetsperspektiv planera, samordna och synkronisera resurs- och kompetensbehov för olika utvecklingsinsatser på myndigheten. Det handlar om att skapa och upprätthålla en övergripande helhetsbild av behovet och utbud vad gäller resurser och kompetenser internt på myndigheten. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Publiceringsdatum
2019-04-01

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att stödja beslutsfattarna så som avdelningens ledningsgrupper och sektionschefer, i att identifiera resurs- och kompetensbehov för att genomföra och etablera olika typer av utvecklingsinitiativ. Du kommer att planera, administrera, och kalkylera myndighetens kapacitet vad gäller efterfrågan och tillgång till resurser och kompetenser, både för projekt och förvaltning. I din roll som resursstrateg ska du kartlägga olika kontaktytor i utvecklingsprocessen för att ständigt skapa och utveckla goda relationer till myndighetens avdelningar, regioner och enheter. Det är avgörande med dialog och samarbetsförmåga för att upprätthålla en god leverans med hög kvalité, inom ramen för vårt uppdrag. Vi arbetar aktivt och medvetet för att säkerställa ett gemensamt och rättssäkert arbetssätt på avdelningen.

Personliga kompetenser
Som person har du god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar och anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten, i små och stora grupper. Du lyssnar och är mottaglig för motparten. Vidare arbetar du bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är även initiativtagande, sätter igång och driver aktiviteter samt uppnår resultat. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt förblir motiverad och effektiv trots bakslag och besvikelser.

Kvalifikationer
• Akademisk utbildning med beteendevetenskaplig-, samhällsvetenskaplig-, IT eller ekonomisk inriktning eller annan utbildning i kombination med vad arbetsgivaren bedömer relevant arbetslivserfarenhet.
• God kännedom om Migrationsverkets uppdrag och verksamhet.
• Kunskap om förändringsteori och om analys- och planeringsverktyg.
• Erfarenhet av att arbeta med planering och samordning på operativt och strategiskt nivå.
• Erfarenhet av arbete inom förvaltning, projekt och/eller IT.
• God kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.
• Goda kunskaper i Office-paketet.

Meriter
• Erfarenhet av att ha arbetat med analyser, process management, förändrings- och förbättringsarbete.
• Erfarenhet av systemsynbaserad verksamhetsanalys samt om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling baserat på Lean.
• Erfarenhet av att leda samverkansuppdrag med externa myndigheter och/eller andra aktörer.
• Kunskap om systemsynsteori och om ekonomistyrning.

Vill du veta mer
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du enhetschef Merima Qvist på merima.qvist@migrationsverket.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 10 april 2019. Vi tar emot din ansökan via Migrationsverkets rekryteringssystem.

När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar, likväl som ansökningar med ofullständigt CV. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi även komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överrenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 3.3.1-2019-11995
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Merima Qvist 010-485 64 50

Företag
Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen

Adress
Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen
Slottsgatan 82
60222 Norrköping

Kontorsadress
Slottsgatan 82

Jobbnummer
4702671

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor, Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen: