Resurssamordnare till Resursenheten

Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen i Mariestad

Äldre- och omsorgsförvaltningen i Mariestads kommun bygger en ny organisation för att möta framtiden och de utmaningar som kommer i samband med att Mariestad växer. Inför denna utveckling vill vi säkerställa att vi har en stabil organisation för våra invånare och medarbetare.

Ett led i detta är att skapa en resursenhet som ska ansvara för rekrytering och bemanning av våra vikarier inom äldre- och omsorgsförvaltningen.

Till denna enhet behöver vi nu anställa sex stycken resurssamordnare vars huvudsakliga arbetsuppgifter är att rekrytera medarbetare och hantera vikarietillsättningen inom förvaltningen.

Har du tidigare erfarenhet från rekrytering/bemanning och trivs med många kontakter?

Då kan du vara en av dem vi letar efter!

Publiceringsdatum
2024-09-12

Arbetsuppgifter
Som resurssamordnare på Resursenheten kommer du organisatoriskt att tillhöra myndighetsavdelningen inom Äldre-och omsorgsförvaltningen. Tillsammans med fem andra kollegor kommer dina övergripande arbetsuppgifter bestå utav;

• Rekrytera medarbetare inom äldre- och omsorgsförvaltningen.
• Lösa frånvaro i verksamheterna.

I detta arbete ingår det att;
• Intervjua kandidater samt ta referenser.
• Förbereda anställningsavtal.
• Boka in nya medarbetare på introduktionsutbildningar.
• Ge ut nya behörigheter i olika digitala verktyg.
• Registrera nya medarbetare i planeringsverktyget Medvind.
• Godkänna och attestera arbetstider för vikarier.
• Fördela ut resurspass.
• Semesterplanering.
• Skapa sommarscheman för verksamheterna.
• Ansvara för LAS-listor.
• Rekrytera ungdomssommarjobbare.
• Hålla vaklista uppdaterad.
• Ansvara för långtidspoolen.

Enheten är en ny verksamhet med syfte att avlasta enhetschefer och centralisera och skapa en effektiv rekryteringsprocess. Det kan därmed tillkomma ytterligare arbetsuppgifter över tid.

Du arbetar heltid på ett rullande schema som innefattar både dagtid och kvällar på vardagar och helger.

Resurssamordnarna kommer ha ett samarbete med både Trygghetscentralen och med Planeringsenheten.

Kvalifikationer
För att passa i rollen som resurssamordnare ska du ha lägst gymnasial utbildning. Har du vidareutbildning inom personalområdet är det meriterande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av rekrytering/personalplanering och att du har kunskap i planeringsverktyget Medvind samt grundläggande kunskaper i arbetsrätt.

Som person ska du trivas med att ha många kontakter, vara kommunikativ, strukturerad och positiv. Dina kollegor ska känna att du är en flexibel medarbetare som är engagerad och hjälpsam i arbetet med att gemensamt säkerställa rekrytering och bemanning av vikarier. Du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo, är stresstålig och du bidrar med en härlig stämning i arbetslaget.

Då vi arbetar i flertalet olika IT-verktyg krävs det att du snabbt kan ta till dig det som krävs för arbetet samt känna dig bekväm med att löpande lära dig nya system.

Körkort är ett krav för tjänsten.

ÖVRIGT
Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet.

Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas.

Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad!

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras.
Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C201989".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mariestads Kommun (org.nr 212000-1686)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Biståndschef
Agneta Rönnkvist
agneta.ronnkvist@mariestad.se
0501-75 65 60

Jobbnummer
8895116

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen: