Resurspedagog Linehedsskolan och Nyhemsskolan

Halmstads kommun, Skolområde Centrum / Behandlingsassistentjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Skolområde Centrum i Halmstad

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 95 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 900 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Barn och ungdomsförvaltningen arbetar med cirka 13 500 barns och elevers lärande och utveckling. Vi är kommunens största förvaltning med cirka 2 600 anställda som tillsammans verkar inom förskola, grundskola, skolbarnsomsorg, kulturskola, grundsär, teknikskola och vårt resurscentrum Kärnhuset.

Publiceringsdatum
2015-08-06

Arbetsuppgifter
Vi söker en resurs/resurspedagog till Linehedskolan och Nyhemsskolan för att arbeta med stöd för elever på skolorna, främst med nyanlända elever..

Linhed och Nyhemsskolanskolan ligger mitt i bostadsområdena.. Det är gångavstånd in till Halmstad centrum och i närområdet finns serviceinrättningar och affärer. Inte långt från skolan ligger havet, många grönområden och lekplatser.

På Linehedsskolan är det årskurserna F-3 och på Nyhem F-5. Det går ca 185 respektiver 240 elever på varje skola. På skolorna sker samverkan mellan olika yrkesgrupper och verksamheter så att ett lärande kan ske för eleverna över hela dagen. Skolorna arbetar för att stärka och utveckla elevernas språk och skråkutveckling i alla ämnen. Det pågår ett främjande och förebyggande arbete tillsammans med eleverna kring normer och värden och likabehandling som ska leda fram till trygghet och studiero.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning med inriktning för socialt arbete.

Det är mycket viktigt att du har förmåga att skapa goda relationer, bidrar till ett gott arbetsklimat och möter eleverna utifrån deras individuella förutsättningar. Vi vill också att du har en positiv inställning och vill samarbeta för att skapa de bästa förutsättningarna.

Det krävs erfarenhet av arbete med flyktingar/elever med invandrarbakgrund.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt av att tidigare ha arbetat med liknande arbete.

Krav att ha erfarenhet av arbete men flyktingar/invandrare samt att ha arbetat med liknande arbete.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Om du erbjuds anställning inom barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstidsanställning, tillträde: tillträde efter överenskommelse. , upphör: Tidsbegränsad anställning hösttermin 2015 och vårtermin 2016. .

Ersättning
semestertjänst

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-30
Ange följande referens när du ansöker: A492738
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Liljenberg, rektor 070-685 86 67

Företag
Halmstads kommun, Skolområde Centrum

Adress
Halmstads kommun, Skolområde Centrum
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
2379829

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Skolområde Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Skolområde Centrum: