Resurspedagog IMA-AST mot dövhet eller hörselskada till...
NetJobs Group AB / Barnskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla barnskötarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NetJobs Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök
https://karriarguiden.se/sv/jobb/resurspedagog-ima-ast-mot-dovhet-eller-horselskada-till-ess-gymnasiet. Vi ser fram emot din ansökan!
Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen
Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.
Arbetsplatsbeskrivning
ESS-gymnasiet är en gymnasieskola med specialpedagogisk profil, "precis som alla andra skolor fast på ett helt annat sätt". Vi har totalt ca 340 elever och är ca 80 i personalen. Vi erbjuder utbildning på det samhällsvetenskapliga programmet, inriktning beteendevetenskap (SA-BET) samt på introduktionsprogrammet med inriktning individuellt alternativ (IMA) med olika profiler (IMA-AST, IMA-SPV, IMA). Vår målgrupp är främst elever med olika funktionsvariationer, mellan 16-19 år.
En skola med olika lärmiljöer
Vi är en skola men bedriver vår verksamhet i olika lokaler runt om i Stockholm. Våra lokaler och lärmiljöer är anpassade för våra elevers behov. Vi finns på Campus Åsö (ca 200 elever) samt i Vällingby (ca 80 elever) och i Liljeholmen (ca 60 elever). Vi ansvarar även för sjukhusundervisningen på 5 olika sjukhusskolor i Stockholms stad. Skolan leds av en rektor, två biträdande rektorer och en administrativ chef.
Det är viktigt för oss att uppmuntra alla typer av framsteg hos elever även om de är små. Vi har en hög förväntan för att eleverna vill lära sig och att de ska kunna utvecklas för att nå sina mål. För att lyckas med detta lägger vi stor vikt på att lära känna våra elever. Samarbete, bemötande och relationsbyggandet är således centralt för oss både inom personalgruppen och i vårt agerande gentemot eleverna på individ- och gruppnivå.
Vi som arbetar på ESS vill göra skillnad
Vårt kollegium är mycket kompetent med lång och bred erfarenhet av att undervisa elever i behov av extra anpassningar och stöd för att lyckas med sina studier. Våra lärare är organiserade i ämnesövergripande arbetslag kring en gemensam grupp elever på något av våra program. Förutom att undervisa är våra lärare mentorer i syfte att coacha eleverna i sina studier under sin skolgång. Vi har i nuläget ett arbetslag för det samhällsvetenskapliga programmet med inriktning beteendevetenskap, ett arbetslag för IMA-AST , ett arbetslag för IMA i Vällingby, ett arbetslag för IMA i Liljeholmen och ett arbetslag för lärarna på sjukhusskolorna. Elevhälsoteamet arbetar gemensamt för hela skolan men även uppdelade i mindre EHT-team som samarbetar nära arbetslagen kring eleverna. Vi är en personaltät skola och undervisningen möjliggör färre antal elever per lärare i jämförelse med andra skolor.
Skolutvecklingsarbete
Vårt fokus under läsåret handlar i stora drag om att utveckla undervisningen för ökat lärande i linje med vår specialpedagogiska profil. I detta ingår att förvalta det som är bra och förbättra det som behöver bli bättre. I detta är alla, oavsett befattning och uppdrag på skolan, viktiga. Vi strävar efter att våra elever ska få en gedigen plattform att stå på för att kunna skapa sig ett självständigt liv med fortsatta studier eller arbete.
Publiceringsdatum2024-07-19Dina arbetsuppgifterInom vår enhet IMA AST på campus Åsö kommer vi bygga upp en liten grupp för elever med språklig sårbarhet av olika anledningar. Förutom språkutvecklande undervisning i olika ämnen kommer vi ha motiverande insatser i form av studiebesök och liknande samt social färdighetsträning. Du kommer vara med och bygga upp den verksamheten.
I gruppen kommer det bland annat vara en elev med hörselnedsättning som är i behov av särskilt stöd för att utveckla sitt teckenspråk. Vi tror även att en del av de andra eleverna kan ha hjälp av TAKK, tecken som stöd. På skolan använder vi röstförstärkare och mikrofon.
Vi ställer krav på erfarenhet av att tidigare ha handlett eller assisterat elever på gymnasie- och/eller grundskolenivå med funktionsvariationer inom autismspektrum samt att arbeta med elever med dövhet eller hörselskada. Meriterande om du kan teckenspråk eller tecken som stöd.
Du kommer att arbeta tillsammans med andra lärare i klassrummet, ingå i ett ämnesövergripande arbetslag vilket kräver stor samarbetsförmåga. Du bygger god relation till elever och vårdnadshavare.
Urval av intressanta kandidater kan komma att ske löpande.
Läs mer på essgymnasiet.stockholm.se
Vid ev. övertalighet i Stockholms stad kan tjänsten komma att tas i anspråk.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
AnställningsformTidsbegränsad anställning Anställningens omfattningDeltid Tillträdetidigast 2024-08-12 eller enligt ök Antal lediga befattningar1 Sysselsättningsgrad50-100% OrtSödermalm LänStockholms län LandSverige Referensnummer2024/2087 KontaktJohan Wahlberg,
johan.wahlberg@edu.stockholm.seSofie Abrahamsson,
sofie.abrahamsson@edu.stockholm.se Facklig företrädareHans Fransson, Sveriges lärare arbetsplatsombud,
hans.fransson@edu.stockholm.seMikael Bergsten, Sveriges lärare skyddsombud,...
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Netjobs Group AB (org.nr 556656-5502),
https://karriarguiden.se/sv/arbetsgivare/stockholms-stad-utbildningsforvaltningen Arbetsplats Stockholms stad - Utbildningsförvaltningen
Jobbnummer 8807388
Observera att sista ansökningsdag har passerat.