Resurskoordinator / enhetschef

Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen i Härjedalen

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.

Härjedalens kommuns avdelning för Arbete & Aktivitet samordnar kommunens arbetsmarknadspolitiska och arbetsbefrämjande åtgärder, samt är kommunens resurs för individer som står utanför arbetsmarknaden.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2016-05-16

Dina arbetsuppgifter
• Du ansvarar för arbetsledning och har personal-,ekonomi och arbetsmiljöansvar. Viss handläggning ingår i arbetsuppgifterna. Inom enheten leda arbetet med arbetslivsinriktad rehabilitering /habilitering. Fokusera på att utifrån individens resurser och möjligheter tillsammans hitta lämpliga vägar till arbete/studier.
• Samverkar både med interna och externa aktörer för att underlätta för individen att närma sig den reguljära arbetsmarknaden.
• Ha ett lösningsfokuserat samt ett coachande arbetssätt.
• Synliggöra lärandet inom verksamheten och kvalitetssäkra det genom validering.
• Tillsammans med arbetsanpassare och övrig personal göra arbetsförmågebedömningar enligt uppdrag
• Kontinuerlig dokumentation i olika verksamhetssystem.
• Visst operativt arbete ingår inom skog och miljö.
• Ansvarar för kommunens byvaktmästeritjänster.
• Du ingår i avdelningen för Arbete & Aktivitets ledningsgrupp

Kvalifikationer
• Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot arbetsmarknad eller yrkesinriktad rehabilitering, pedagogisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig.
• Erfarenhet från arbete med olika arbetsmarknadspolitiska åtgärder.
• Vana att arbeta i olika datorstödda verksamhetssystem.
• Arbetslivserfarenhet från olika områden.
• Erfarenhet av arbetsledning.
• Körkort
• Önskvärt: Lösningsfokuserad utb (MI), Supported Employment

Dina egenskaper
• Du är positiv och flexibel - har intresse och engagemang för att arbeta med utvecklingsarbete
• Du har hög socialkompetens samt förmågan och viljan att se möjligheter
• Du är initiativrik och kan arbeta utifrån givna direktiv och gemensamma mål
• Du besitter en god samarbetsförmåga och finner en utmaning i att vara en viktig kugge i ett starkt team
• Du är en god förebild och kan entusiasmera och "coacha" till personlig utveckling
• Du har kunskap och intresse av samhälls och arbetsmarknadsfrågor
• Du har erfarenhet av möten med människor från olika kulturer och är lyhörd för individers olika behov och förutsättningar
• Tillsammans med övriga medarbetare medverka till att personer får proffesionellt stöd och handledning
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Utbildningsnivå:
• Universitet/Högskola

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-01
Ange följande referens när du ansöker: 3037281689
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Larsson, Avdelningschef 0680-16330
Pär Thornberg, Verksamhetskoordinator 0680-16351
Ingela Jonsson, Fackligt ombud Ledarna 0684-16405
Johan Höglund, Fackligt ombud Vision 0680-17661

Företag
Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
Ringvägen 2

Jobbnummer
2846195

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen: