Resursallokeringsansvarig med god administrativ och självledande
Shaya Solutions AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2022-01-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Resursallokeringsansvarig med god administrativ och självledande" (publicerad 2022-02-09) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: ca. 1 år
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Uppdragsstart: Enl. ök.
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Kunden söker en Resursallokeringsansvarig som ska bistå division System med koordinering och planering av resurser i projekt, både på kort sikt och på lång sikt. Syftet är att påvisa och följa upp resursbehov och därigenom möjliggöra för resursägare, projektledare, delportföljansvariga och portföljägare att vara proaktiva i sin planering och anskaffning av resurser.
Uppdragsbeskrivning
I rollen som Resursallokeringsansvarig kommer du, på daglig basis, föra diskussioner med resursägare och projektledare för att kunna upprätthålla och underhålla verksamhetsportföljen utifrån ett resursperspektiv. Det ingår även att förbereda och moderera de fora som behandlar projektplanering och resursallokering.
Publiceringsdatum2022-01-31Dina arbetsuppgifter• Ansvarar för att sammanställa och aggregera resursinformation samt samordna och driva resursavstämningsmöten med resursägare inom divisionen.
• Vid behov administrativt stötta resursägare och projekt-/programledare i resursallokeringsprocessen. Initialt kommer det att vara ett större behov av administrativt stöd.
• Delta och driva utveckling av resursallokeringsprocessen såväl inom divisionen samt i samarbete med övriga divisioner.
• Följer upp att förfrågan och tilldelning görs, genom dialog med resursägare och IT-förvaltningsobjekt
• Följer upp att förfrågan och tilldelning görs, genom dialog med resursägare och verksamhetsprogram/projekt.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Högskoleexamen eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
• Minst 5 års, för rollen, relevant arbetslivserfarenhet
• Minst 1 års aktuell arbetslivserfarenhet av resursallokering och resursplanering i en större organisation
• Minst 1 års aktuell arbetslivserfarenhet av projektarbete enligt standardiserat ramverk, exempelvis PPS.
• Minst 1 års praktisk och aktuell erfarenhet av att ha arbetat med projektverktyg/resursallokeringsverktyg
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Aktuell erfarenhet av att ha arbetat för ett statliga verk eller myndigheter är meriterande.
• Utbildad i PM3, via ett ackrediterat utbildningsinstitut.
• Utbildad i en projektstyrningsmodell, via ett ackrediterat utbildningsinstitut.
• Erfarenhet av att ha jobbat som projektledare eller projektkoordinator inom större program där flera intressenter och funktioner ingått.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
• Förmåga att arbeta i grupp
• Förmåga att samverka med flera grupperingar och kompetenser
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 1 år
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 6294033
Observera att sista ansökningsdag har passerat.