Resurs Bank - Säljande Produktchef för extern CRM

Resurs Bank / Säljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resurs Bank i Helsingborg, Höganäs, Malmö, Borås, Göteborg eller i hela Sverige

På Resurs Bank är karriärmöjligheterna många. I ett företag där tillväxt är ett normaltillstånd kan ambitiösa medarbetare snabbt utvecklas och få nya, spännande uppdrag. Nu söker vi en säljande produktchef för extern CRM, med placering i Helsingborg.

Viktigaste ansvarsområden

Som produktchef för vårt externa CRM-erbjudande är du såväl strategisk som operativ. Efter målsättningar i tillväxtplanen driver du projekt som innebär att ta ny affärsgren vidare genom att skapa affärsmodell, prissätta, beskriva tjänsteinnehåll, bevaka leveranskvalitet, konceptualisera, paketera och marknadsföra tjänsterna i CRM-paketet vi erbjuder våra företagskunder.  Du har budgetansvar och ska få lönsamhet i affärsområdet.

Andra arbetsuppgifter inom rollen är t ex expertstöd till företagsavdelningens säljare i form av internutbildning och delta i säljmöten med företagskunder tillsammans med våra key account- säljare.

Du utvecklar relationen med både nya och befintliga kunder och planerar själv ditt arbete för att uppnå dina mål. Du har ett starkt eget driv och med fördel tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt, företrädelsevis B2B. Införsäljningen sker över långa säljcykler, så är det extra viktigt med uthållighet och förmåga att bygga relationer över tid med både kunder och samarbetspartners. Din positiva attityd, uthållighet och din förmåga att se affärsmöjligheter gör att du arbetar fokuserat mot uppsatta mål.

Dina erfarenheter

Du har tidigare arbetat med CRM i eller mot detaljhandeln och vet hur man skapar ökad CLV - CRM strategi/arbete i såväl traditionell butik som inom e-handel. Du har säljerfarenhet från B2B och projektledning.

Du är vår drömkandidat om :

Du som har teknisk förståelse på ett övergripande plan för integrationer och hur olika system samarbetar inom ett detaljhandelsföretag, är extra intressant för oss. Det är också meriterande om du har kunskap om lagar och regler som påverkar kundbearbetning, t ex marknadsföringslagen och PUL. 

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en förståelse för företagande, speciellt CRM och detaljhandel, är lyhörd och genuint intresserad av kundens situation. När vi rekryterar lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Drivkraft, ambition och energi beskriver Resurskoncernens identitet, jämte ett starkt intresse för relationen med kunden.

Vi erbjuder dig

• Goda möjligheter till personlig utveckling och yrkesmässig karriär.

• Möjligheter att arbeta självständigt i en kvalificerad och viktig roll.

• En expansiv och föränderlig arbetsplats

• En möjlighet att utveckla ditt ledarskap då vi avser att anställa efterhand som uppdraget växer.

I denna rekrytering intervjuar vi löpande vilket betyder att vi startar före ansökningstidens utgång. Ansök därför så snart du kan med personligt brev och CV.

Resurs Bank ingår i Resurskoncernen som erbjuder bank- och finanstjänster samt försäkringsprodukter till detaljhandel, privatkonsumenter och företagskunder i Norden och delar av Europa. Resurs grundades 1977 och består idag av företagen Resurs Bank och Solid Försäkringar. Resurskoncernen ägs av Nordic Capital Fund VII och Waldir AB.

Publiceringsdatum
2013-12-10

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Vikariat

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
MalinRoos, CRM Ansvarig 070-388 20 62

Företag
Resurs Bank

Adress
Resurs Bank
Ekslingan 9
25024 Helsingborg

Jobbnummer
1725322

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resurs Bank

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resurs Bank: