Resultatinriktad Handledare, tvåspråkig

Arcus Resurs AB / Personaltjänstemannajobb / Bollnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Bollnäs, Söderhamn, Ljusdal, Ockelbo, Hudiksvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arcus Resurs AB i Bollnäs, Ljusdal, Hudiksvall, Sandviken, Falun eller i hela Sverige

Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag med fokus på kvalitet och effektivitet i våra olika uppdrag. Vi utför tjänster till både offentliga verksamheter och till privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen och kommuner. I över 20 år har vi levererat våra tjänster och nu finns vår verksamhet på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus expanderar och vi är sedan oktober 2016 störst i landet inom Stöd och matchning. Under 2018 siktar vi även på att bli bäst - få bäst ranking. Därför söker vi de bästa människorna, kunniga och mångsidiga personer som känner igen sig i våra ledord: Professionella, Agila, Goda förebilder och Engagerade.

Läs mer om oss på www.arcus.nu och Facebook Arcus-Utbildning-Jobbförmedling.

Med vår verksamhet Utbildning & Jobbförmedling arbetar vi som en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen. Vi fokuserar på kvalitet och effektivitet i våra uppdrag. Nu söker vi en tvåspråkig handledare i tjänsten Stöd och Matchning (svenska och arabiska) som vill växa med oss i Hälsingland och framför allt bemanna vårt fina kontor i Bollnäs, som vi startade upp i november 2017. Tjänsten omfattar 75 %. Bollnäs ingår i område Norr, Gävleborg, så dina kollegor finns i första hand på kontoren i Hudiksvall, Sandviken, Gävle och Hofors.

Viktigaste resursen på Arcus!
På Arcus vet vi att våra medarbetare är anledningen till vår framgång och att vi är ett av Sveriges snabbast växande företag i branschen.

Vad får du?
Vi erbjuder ett omväxlande, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng. Vi har fasta löner samt ett förmånligt bonussystem. Du har stora möjligheter att få utveckla din roll hos oss. Vi står för ett tydligt ledarskap och stöttar dig som individ.

Tre viktiga punkter som är meriterande!
1. Arbetat med Stöd och Matchning tidigare
2. Erfarenhet av rekrytering och/eller bemanningsarbete
3. Ett stort kontaktnät med företag

Publiceringsdatum
2018-07-19

Dina arbetsuppgifter
I din roll som handledare i tjänsten Stöd och Matchning kommer du att coacha deltagarna i deras arbetssökande. Genom en kartläggning av deras behov är du med och planerar vilka aktiviteter de behöver för att nå sitt arbetsmål. Vägen till arbete kan även gå via studier.

Du jobbar för att stärka deltagarna genom kortare kompetenshöjande insatser inför jobbsökningen. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål. Arbetet innebär också att upprätta och följa upp handlingsplaner samt ha kontinuerliga kontakter med vår kund Arbetsförmedlingen. Du kommer även ha ett stort fokus på kontakter med arbetsgivare. Administration och dokumentation i våra datasystem är en mycket viktig del av ditt jobb. Dels ingår det i vårt avtal med kunden, dels gör det att vi kan vara flexibla internt.

För att söka tjänsten är det ett krav att du formellt uppfyller ett av nedanstående alternativ. Till en intervju behöver du kunna visa dokument som styrker dina formella meriter (examensbevis från eftergymnasiala studier, arbetsgivarintyg etc.)

Alternativ 1
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom något av områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste 5 åren. Arbetslivserfarenheten behöver inte vara inom branschen.

Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet:
Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrkes- eller arbetsuppgifter.
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekryteringsarbete
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning

Du ska ha skaffat arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Profil
Du är en person som gillar att göra skillnad. Har lätt för att få kontakt med människor och trivs när det händer mycket. Du har en god samarbetsförmåga och är som person prestigelös. Du drivs av att skapa goda resultat både för den enskilda deltagaren och ditt team. För oss är det viktigt att man hjälps åt mellan Arcus-kontoren i sitt område, eftersom det är vi tillsammans som når resultat.

Du motiveras av att stödja och leda människor i förändring och till förändring samt har ett stort tålamod, ett starkt engagemang och en god människokännedom. Är bra på att organisera och planera din tid och är effektiv även när det kommer arbetstoppar.

Du kommunicerar mycket väl på svenska i tal och skrift, samt har goda data- och engelskakunskaper. Du är också lika bekväm med att kommunicera på arabiska eftersom vi har många deltagare med svenska som andra-språk.

Varmt välkommen med din ansökan till oss! Vi behöver dig så snart som möjligt. Ring gärna Områdesansvarig för Gävleborg, Jeannette Waax. Tel. 070-287 98 17.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arcus Resurs AB

Adress
Arcus Resurs AB
Kungsgatan 13
54131 Skövde

Kontorsadress
Kungsgatan 13

Jobbnummer
4257444

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arcus Resurs AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arcus Resurs AB: