Resultatenhetschef Ordinärt boende Grusåsen - Södertälje kommun - Sjukvårdschefsjobb i Södertälje
Resultatenhetschef Ordinärt boende Grusåsen
Södertälje kommun / Sjukvårdschefsjobb / Södertälje
2019-11-08

Visa alla sjukvårdschefsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje

Hemtjänsten är inne i ett spännande skede där vi genomför ett utvecklingsarbete som ska effektivisera verksamheten, bland annat genom att använda fler digitala tjänster. Vill du vara med att utveckla hemtjänst sök då tjänsten som resultatenhetschef.
Uppdraget:
Södertälje Kommunen har många uppgifter och uppdrag för sina medborgare ett utav uppdragen är hemtjänst. Det grundläggande kommunala hemtjänstuppdraget är att erbjuda hemtjänst inom hela kommunen och 60 % av kommunens hemtjänstuppdrag är i egen regi. Resultatenhetschef är en nyckelperson för att uppnå målet i kommunuppdraget med sitt när ledarskap så att brukare inom kommunen få det stöd de behöver ifrån oss inom hemtjänst för att kunna leva ett så självständigt liv och i så hög grad som möjligt kunna behålla brukarens egna förmågor.
Arbetsuppgifter:
I ett nära ledarskap arbetar du tillsammans med dina 21 medarbetare inom ordinärt boende Grusåsen där du arbetar strukturerat och målinriktat för att fortsätta att utveckla hemtjänstverksamhet. Din huvuduppgift som Resultatenhetschef är att ansvara och utveckla enhetens verksamhet på både operativt och strategiskt inom ekonomi, organisation, kvalitet, medarbetarfrågor och arbetsmiljö. Du ingår tillsammans med övriga resultatsenhetschefer i ledningsgruppen där ni tar ett gemensamt ansvar för att utveckla hela Södertälje kommuns hemtjänst tillsammans med resultatområdes chef. Som chef är det också viktigt att du delar äldreomsorgens nationella värdegrund och kommunens värdegrund - som beskriver hur vi vill att omvärlden ska uppleva möte med oss och det förhållningssätt som är grunden för vårt beteende när vi arbetar i Södertälje kommun.
Där respekt för individen är viktig
Medborgarna kommer först
Olikheter är en styrka och vi utgår ifrån samhällsuppdraget
Är du nyfiken och vill utveckla ditt nära ledarskap i en komplex verksamhet erbjuder vi dig ett utmanande och utvecklande uppdrag med goda utvecklingsmöjligheter för ditt ledarskap.
Som stöd i ditt arbete har du kontinuerligt utbyte med andra chefer och deltar i utvecklingsgrupper inom kommunen.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom lämpligt område och erfarenhet från ledande befattning där du haft verksamhet-, personal-, och ekonomiansvar. Vi förväntar oss också att du kan lagstiftning som rör vård och omsorg, och har erfarenheter från verksamhetsutveckling.
I ditt nära ledarskap vill vi att du visar att du är ekonomiskt resultatinriktad, analytisk och lösningsinriktad.
Du ska vara prestigelös och lyssnande, diplomatisk har tillit och engagemang, ser sammanhang och tar ansvar för helheten samt att olikheter är en styrka. För att lyckas med utvecklingsarbetet behöver du vara öppen för nytänkande och ha förmåga att kommunicera/entusiasmera medarbetare samt kunna driva igenom förändringar med goda resultat.
Vi ser med fördel manlig sökande
Förmåner:
Vi jobbar efter årsarbetstid, detta innebär att du själv har viss möjlighet att bestämma över din egen arbetstid.
Vi erbjuder även förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag i vår förmånsportal, möjlighet till semesterväxling upp till fem extra semesterdagar, seminarium-utbildningsdagar inom kommunen.

Då arbetet innebär en del resande är körkort ett krav.
Välkommen till oss!

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2019-11-08

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södertälje kommun

Jobbnummer
4946272


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: