Resultatdriven innehållsproducent

Folkuniversitetet / Marknadsföringsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Folkuniversitetet i Lund, Malmö, Eslöv, Landskrona, Höör eller i hela Sverige

Är du vår nya content-stjärna? Nu vill vi förstärka vårt team på Kommunikationsenheten med en kreativ innehållsproducent med intresse för analys och resultat. Kanske har du mer än 10 000 följare på insta eller vloggat sen du var 10? Oavsett har du en fingertoppskänsla för innehåll som engagerar och koll på vilka gränssnitt och spelregler som gäller i olika kanaler. Vi tror att du har känsla för form och att du trivs bäst när du får jobba med bild och rörligt material. Att sedan ständigt optimera och ha koll på vart de som interagerat tar vägen är för dig självklart.

På Folkuniversitetet finns stora möjlighet att utvecklas och jobba med världens roligaste och viktigaste ämne - utbildning. Vi tror att fantastiskt och engagerande innehåll skapar affärer och bidrar till kundupplevelsen. Tempot är tidvis högt, idéerna vassa och skratten många. Här får du kollegor som inspirerar och utmanar och förväntar sig detsamma från dig. Arbetet styrs av en tydlig vision och innebär ett stort eget ansvarstagande tillika frihet.

Arbetsuppgifter
• Ansvara för att strategiskt utveckla och operativt arbeta med alla våra digitala kanaler så att de är aktuella, angelägna och lockande. Berättelserna hittar du bl.a. i våra verksamheter, forskningsvärlden och det omgivande samhället, och du har ett tydligt kundfokus.
• Tillsammans med vår redaktör i en förnyande anda utveckla och driva det redaktionella arbetet och aktivering av innehåll i olika kanaler.
• Skapa uppslag för och producera artiklar, videos, reportage och nya kreativa berättarformer.
• Ansvara för uppföljning och optimering av olika aktiviteter i digitala kanaler.
• Vara regional huvudredaktör för vårt intranät och i samarbete med kollegor i nationella intranätsgruppen arbeta med innehållet och utveckling av vårt intranät.
• Tillsammans med Kommunikations- och marknadschef, innehålls- och webbredaktör och två marknadskommunikatörer ingå i Kommunikationsenheten.
• Ansvara för att analysera resultat av innehåll via t.ex. Google analytics och facebook insights.


Vi tror att du
• Är vass på att producera rörlig bild och engagerande innehåll för digitala kanaler.
• Tycker det är kul att nörda ner dig i siffror och följa upp resultat.
• Har lätt för att inspirera andra.
• Har kompetens inom formgivning/gränssnitt i olika kanaler.
• Har en fingertoppskänsla för olika trender och har koll på det senaste inom ditt fält.
• Är allmänbildad och intresserad av och nyfiken på det mesta.
• Har erfarenhet av digital marknadsföring.
• Förstår hur och vilket innehåll som driver konvertering.


Önskad kompetens och erfarenhet
Du är en skicklig kommunikatör med operativ erfarenhet av resultatdriven innehållsproduktion, annonsering och uppföljning i digitala kanaler. Du har såklart koll på utvecklingen inom ditt arbetsfält och producerar innehåll som gillas, delas och stärker vårt varumärke. Du förväntas på ett självständigt och drivande sätt ta dig an uppgiften att jobba med vår digitala närvaro. Kreativitet och struktur är för dig en självklar kombination.

Du delar vår värdegrund som är nyfikenhet, mod och engagemang och har troligtvis en eftergymnasial marknads-, kommunikations-, journalistik- eller annan lämplig utbildning alternativt motsvarande erfarenhet. Vi ser gärna att du har minst ett par års arbetslivserfarenhet inom området och att du kan visa arbetsprover på tidigare arbete. Erfarenheter från content-byrå eller eller att du haft en liknande roll i en annan organisation är meriterande. Du behärskar såväl svenska som engelska och har goda kunskaper i Episerver och Google analytics.


Om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare, 100% heltid.
Placering: Lund. Resor i tjänsten förekommer.
Tillträde: 1 april.
Facklig representant: Maria Hansson, maria.hansson@folkuniversitetet.se, 040-6918366040-6918366
Frågor om tjänsten ställs per mail: Jasmine Sommar, Kommunikations- och marknadschef, jasmine.sommar@folkuniversitetet.se
Sista dag för ansökan: 15 mars 2018.
Ansökan: Ansökningar tas endast emot i vårt e-rekryteringsverktyg HR Manager.
Inför rekryteringsarbetet har Folkuniversitetet, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-02-28

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jasmine Sommar jasmine.sommar@folkuniversitetet.se

Företag
Folkuniversitetet

Adress
Folkuniversitetet
Box 2116
22002 Lund

Kontorsadress
Box 2116

Jobbnummer
3992674

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Folkuniversitetet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Folkuniversitetet: