Restvärde- och begbilsanalytiker sökes till vår kund i Södertälj

Arena Personal Sverige AB / Kontorsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige

Om tjänsten
Är du en engagerad person som är analytisk och gillar att jobba självständigt?
Har du brinnande bilintresse och erfarenhet från bil - och/eller finansmarknaden?
Då ska du skicka in din ansökan till denna tjänst.

Detta är ett konsultuppdrag hos vår kund inom fordonsbranschen i Södertälje.
Uppdraget beräknas starta i augusti och pågå i ca 3 - 6 månader med möjligheter till eventuell förlängning och anställning hos kunden.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Administration av restvärdesprocessen och prissättning av begagnade bilar.
• Medverka i förberande av restvärdeskommitté och marknaspriskommitté.
• Rapportering till huvudkontoret i Tyskland.
• Analys av prisutveckling för begagnade bilar och restvärde för olika bilmodeller.






Din profil
För att passa för denna tjänst tror vi att du har:
• Utbildning inom ekonomi eller statistik. Har du högskoleutbildning är det meriterande, men inget krav.
• Goda datorkunskaper, i framförallt Excel samt i något analysprogram som exempelvis SQL.
• God kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska.
• Goda ekonomiska kunskaper och förståelse för affärsprinciper

Vi tror även att du har lätt för att samarbeta med andra, är analytisk, ansvarsfull, kvalitetsmedveten, strukturerad och självständig.
Det är meriterande om du har erfarenhet från bil- och/eller finansmarknaden.

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2018-07-05

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-20
Ange följande referens när du ansöker: 6062
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Rudberg

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7

Jobbnummer
4250046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: