Restaurangchefen - ansiktet mot gästerna

S&W Meetings Events AB / Kockjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kockjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos S&W Meetings Events AB i Lidingö

Vi behöver förnyelse...typ!
Vi söker nu dig som vill efterträda vår Christoffer efter 38 år och 234 dagar här på Skogshem & Wijk. Du behöver ju kanske inte stanna här lika länge...men nästan kanske!

Publiceringsdatum
2022-01-26

Om tjänsten
Som restaurangchef har du det övergripande ansvaret för vår "scen", dvs den service och upplevelse våra gäster får hos oss. Du har personal- och verksamhetsansvar för både fast- och deltidspersonal. Du jobbar med erfaret och kunnigt yrkesfolk mixat med nyare stjärnor, som genom ditt stora gästfokus och din höga servicekänsla inspireras och vägleds av dig. Du är det goda föredömet för din grupp och låter dem utvecklas samtidigt som ni tillsammans skapar en lärande och rolig arbetsmiljö. Du gillar och har sinne för detaljer, helheten, vad som är viktigt för gästerna och dina jobbarkompisar. Du jobbar nära vår köksledning och tillsammans med vår detaljplanering/försäljning. Du är en länk och ett nav i "huset" som alltid strävar efter att våra gäster skall ha den absolut bästa mötesupplevelsen. Planering och utveckling är en stor del av din tjänst.
Arbetet i våra restauranger är till största delen förlagd till vardagar, men visst helgarbete förekommer under verksamhetsåret. Vi arbetar med hög- och lågsäsong inom mötes-branschen och har därför möjligheten att kunna njuta av långa sommar- och julledigheter då vi under året jobbar med så kallat lokalt årsarbetsavtal. Svängningarna i försäljningen gör att vi jobbar med mycket återkommande egen och inhyrd extra bemanning.
Operativt är du en daglig del av servicen. Vi jobbar främst med möten, events, utbildningar, konferenser, kickoffer och likande men även med privata fester och bröllop.
Du ingår i vår ledningsgrupp som jobbar med verksamhetens utveckling, ekonomistyrning, framtidsspaningar och må bra aktiviteter. Bland dina administrativa uppgifter ligger schemaläggning, personalutveckling, utveckling och förvaltning av fungerande rutiner och vanor. Du arbetar mycket med detaljplanering av måltider, fika mm till våra konferenser, då vi ofta jobbar i olika matsalar och har fika på flera platser samtidigt.
Vad har vi att erbjuda dig?
Fantastiska arbetskamrater, https://skogshem-wijk.com/om-oss/medarbetare/ som är kända för att de är välkomnande, omhändertagande och som inkluderar varandra. Möjligheter finns till utveckling för dig som vill utvecklas i ditt yrke, som person, men även som ledare.
Du får en vacker arbetsplats i en helt fantastisk och kreativ miljö med härliga omgivningar. Som nämnts tidigare är detta inte ett kvälls- och helgarbete utan väldigt varierande tider med möjlighet till mera ledighet runt lov, sommar, jul mm.
Som anställd har du många förmåner, såsom friskvårdsbidrag, gratis tillgång till gym mm men även bra priser hos kollegor i branschen på hotellnätter, tillgång till naprapat och läkare.
Om dina fritidsintressen sammanfaller med arbetet så har hjälper vi gärna till så som egen öltillverkning, odling, gruppaktiviteter som barskola, matlagning, drycker, provsmakningar och likande som vi har goda erfarenheter av sedan tidigare.
Skogshem & Wijk är en plats skapad för möten med trivsel, tradition & kvalitet i en lärande miljö på det vackra Elfvikslandet ute på Lidingö. Skogshem & Wijk ägs och drivs av ett privat familjeföretag så det är viktigt att du förstår och känner värdet av att arbeta med det personliga och familjära engagemanget som är tongivande.
Vem eller hur tror vi att du är?
Du gillar att jobba med människor, vara bland gästerna och delta "där det händer". Du jobbar alltid för att driva arbetet och verksamheten framåt och gillar att låta dem runtomkring dig växa. Att hjälpa andra avdelningar med idéer och utveckling är naturligt för dig. Du har sinne och blick för detaljer och ser flöden över vad som händer framför dig i huvudet.
Kvalifikationer och egenskaper:
• Stark känsla för service och gästupplevelse
• Du har ett stort intresse för mat & dryck
• Bra förmåga att kommunicera, delegera och leda
• Erfarenhet av personalansvar och schemaläggning
• Dokumenterad erfarenhet från liknande arbete under minst 3 år
• Du har arbetat i HotSoft, Caspeco eller liknande system
• Vi ser gärna att du har haft liknande ansvarsroll tidigare
• Ligga både 2, 3 och 4 steg före
• Svenska och engelska i tal och skrift
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ø Vara navet mellan detaljplanering, kök och servis inför action - Informera och kommunicera inom avdelningen samt mot andra avdelningar i driften
Ø Sätta upp mål för avdelningen utifrån verksamheten och leda mot dessa
Ø Personalansvar, rekrytering och schemaläggning
Ø Vara del i det operativa arbetet
Ø Ekonomisk delaktighet utifrån budget och mål
Ø Arbeta aktivt med att utveckla service, kvalité och rutiner i restaurangerna och med vårt konferensfika
Ø Utbildning och uppföljning av personalens utveckling
Ø Ansvarar för att rutiner finns och efterlevs och för avdelningens löpande inköp och avtal
Ø Servering av mat & dryck till våra gäster
Ø Hålla avdelningsmöten och medarbetarsamtal
Ø Arbeta på ett hållbart och kostnadseffektivt sätt
Ø Delaktighet i upprättande av budget samt affärs- och investeringsplan
Ø Ansvarig för att eventuella entreprenadavtal inom avdelningen efterlevs och följs upp regelbundet
Ø Utskänkningstillståndet och ansvarig för medarbetarnas utbildning inom området
Ø Ansvarig för egenkontrollprogrammets uppdatering och efterlevnad gentemot gäster och myndigheter!
Ø Följa gällande lagar, regler, branschnormer samt avtal inom arbetsområdet

Anställningsvillkor
Tjänsten är en heltidstjänst. Vi har kollektivavtal och erbjuder fast lön/ersättning. Körkort och tillgång till bil är ett plus.
Arbetet i våra restauranger är till största delen förlagd till vardagar, men viss del helgarbete förekommer under verksamhetsåret. Vi arbetar med hög- och lågsäsong inom mötes-branschen och har därför möjligheten att kunna njuta av långa sommar- och julledigheter då vi under året jobbar med så kallat lokalt årsarbetsavtal.
Vi ser gärna att du tillträtt senast mars 2022
Uttagningarna sker löpnade
Vi hoppas att vi hörs och ses snart!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-28

Adress
S&W Meetings Events AB
Hustegavägen 1
18124 Lidingö

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Restaurangchef".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
S&W Meetings Events AB (org.nr 556206-8022), https://skogshem-wijk.com/
Hustegavägen 1 (visa karta)
181 24  LIDINGÖ

Ansökan
E-post: personal@skogshem-wijk.com

Kontakt
VD
Thomas Nagel
personal@skogshem-wijk.com
0733905617

Jobbnummer
6282501

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från S&W Meetings Events AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos S&W Meetings Events AB: