Resource Management Center Advisor till Vattenfall

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Ta chansen att söka rollen som Resource Management Center (RMC) Advisor hos Vattenfall och upplev en bred och varierande roll som inkluderar koordinering, avtalshantering och administration av externa anställningar. Som RMC Advisor kommer du att vara en viktig del av ett internationellt team och ha en central roll för att stödja både interna avdelningar och samarbetspartners. Det är en spännande möjlighet att bidra till Vattenfalls framgång och vara involverad i viktiga arbetsuppgifter som påverkar företagets resursförvaltning och partnerskap. Sök redan idag!

Observera att alla ansökningar ska vara med ett CV på engelska.

Publiceringsdatum
2023-07-06

Om tjänsten
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Poolia men arbetar hos Vattenfall. Uppdraget är på 32-40h/vecka och med placering i Solna. Start är så snart som möjligt och uppdraget är fram till årsskiftet 2023, med möjlighet till förlängning.

Som RMC (Resource Management Center) Advisor har du en central roll i Vattenfalls arbete med externa anställningar av konsulter vilket är en viktig del av Vattenfalls resurstillsättning. Rollen innebär många kontaktytor då flertalet olika intressenter är inblandade så som chefer, direktörer, inköp, HR, revision, leverantörer etc. Arbetet innebär att samordna, stötta och koordinera genom hela den externa anställningsprocessen. RMC är en del av rekryteringsteamet inom HR-avdelningen, du kommer att rapportera till chefen för RMC och dagligen arbeta nära med en ytterligare RMC advisor som tillsammans med dig ansvarar för uppdragen som gäller Sverige, samt RMC kollegor i Nederländerna och Tyskland.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina ansvarsområden som RMC Advisor:
• Styra, förklara och informera verksamheten (anställningschefer) om RMC-processen;
• Effektivt hantera en stor volym av rekvisitioner samtidigt som intressenternas förväntningar hanteras / Äga och jonglera med flera betingade rekvisitioner och upprätthålla hög kvalitet/maximal dragkraft för att anställa chefer överhuvudtaget;
• Se till att efterlevnaden följs genom hela processen för alla individuella externa anställningar per timme;
• Fungera som en enda kontaktpunkt för rekryteringschefer, HRBP:s och alla andra relevanta interna intressenter (t.ex. inköp och juridik)
• Fungera som Single Point of Contact för mäklare, leverantörer och bemanningsföretag (i nära samverkan med Inköp)
• Håll koll på och leverans av månadsrapporter för extern anställning per timme.

Dagliga aktiviteter Resource Management Center:
• Säkra godkännanden från affärsområdeschefer för extern rekrytering
• Administrera inkommande förfrågningar och interagera med rekryteringschefer angående anställningsprocedurer och hantera förväntningar på process, åtgärder och leveranstid
• Utföra nya förfrågningar (marknadssökning via mäklare och leverantörer/föredragskandidater), förlängningar och förändringar i nära samverkan med rekryteringschefer och mäklare/leverantörer
• Styr avropen av ramavtalen med mäklare/leverantörer mot referensräntor. Koordinera förhandlingarna (utförs av mäklare)
• Administrera avropen i Excel-administration och skapa inköpsorder
• Delta i internationella projektteam och regelbundna kamratmöten
• Assistera vid leverantörsprestationshantering
• Assistera chefer med betingade arbetstagares frågor, feedback, offboarding och uppsägningar av uppdrag

Vem är du?
Som RMC Advisor har du följande kvalifikationer:
• Kandidat- eller masterexamen inom ett relevant område (är önskvärt)
• Minst 2 års praktisk erfarenhet av tillfällig, kontrakts-, interims- eller kontingentrekrytering
• Erfarenhet av arbete med stark resultatinriktning och förmåga att hålla snäva deadlines och ta fram kortfattad information till ledande befattningshavare
• Kunna visa effektiv hantering av intressenter och engagemang
• Har utmärkta processlednings- och organisatoriska färdigheter
• Strävar alltid aktivt efter att förstå verksamheten
• Uppmärksam på detaljer men kan ta ett steg tillbaka och se helheten
• Hög förmåga att arbeta självständigt
• Starkt serviceinriktad, kommunikativ och med förmåga att fungera som en pålitlig rådgivare till våra interna kunder
• Flytande engelska - därför bör du skicka in ett engelskt CV i din ansökan.

Du är en person som med din erfarenhet är trygg i att agera ensam kontaktperson och ansvarig för flera parallella processer och gentemot flera intressenter. Du är serviceorienterad, strukturerad och kommunikativ med ett tydligt processtänk. För att trivas är du samarbetsvillig, ansvarstagande och van att jobba mot skarpa deadlines.

Om verksamheten

Energi är Vattenfalls bidrag till livskvalitet - dag efter dag. Med cirka 20 000 kollegor tillhandahåller Vattenfall ett heltäckande el- och värmeerbjudande till flera miljoner kunder i norra Europa. För det kommande arbetet behöver vi människor som är helt dedikerade till våra kunder och till ett hållbart samhälle - människor som du. På Vattenfall kommer du att arbeta i en öppen och dynamisk arbetsmiljö. De erbjuder dig ett utmanande och självständigt arbete där du kan vara med och forma företagets framtid. Du kommer att arbeta i ett mångsidigt och tvärvetenskapligt team och du kan alltid räkna med stöd från engagerade kollegor.

Du kommer att bli anställd av oss på Poolia och arbeta ute på uppdrag hos vår kund. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Observera att det CV du skickar in ska vara på engelska. Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "69140".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Kontakt
Nicole Lindberg
nicole.lindberg@poolia.se
070-149 43 08

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Poolia Sverige AB varit leverantör

Jobbnummer
7945774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: