Reskontramedarbetare
Accountor Sverige / Ekonomiassistentjobb / Västervik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Västervik,
Norrköping,
Södertälje,
Botkyrka,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Till vårt nyrenoverade och utökade kontor söker vi dig som vill arbeta i vårt reskontrateam. En spännande möjlighet för dig som önskar bli en del av något större och delta på vår tillväxtresa! På vårt kontor, beläget i centrala Västervik, arbetar 50 medarbetar och vi fortsätter att växa!
Dina främsta ansvarsområden och uppgifter
Att jobba som redovisningskonsult hos oss betyder att du blir del av ett team på ca 10 personer där du kommer få lära dig redovisningsarbetet från grunden. En tillfredsställande uppgift för dig som är vill arbeta med de löpande uppgifterna och bli en del av en stöttande och positiv grupp. Du arbetar självklart i moderna och digitaliserad system med fokus på effektivitet och god leverans.
Vanligt förekommande uppgifter:
• Leverantörsreskontra
• Återrapportering
• Löpande redovisning: sortering, kontering, registrering och enklare avstämningar
• Behjälplig i bokslutsarbete: enklare specifikationer, dokumentation, kopiering och sammanställning av bokslutspärm
Till din hjälp har du din ledare, stöttande teamkollegor, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner för att serva dig i ditt arbete och leverans. Hos oss lär vi dig arbetet från grunden och söker dig som ser långsiktigt på en sån här typ av tjänst och specifikt uppgifterna inom reskontra. Vårt arbetssätt präglas av teamarbete och våra värdeord; Mod, Tillit, Respekt och Framtid. Trots vår storlek präglas Accountors alla kontor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Nyligen blev Accountor utnämnda till Karriärföretag 2017 pg a vår starka medarbetarfokus och ambitionen att utveckla vår personal. För att utveckla våra medarbetare har vi vår företagsakademi för att stärka dig i din yrkesroll och professionella utveckling.
För att trivas i rollen är du:
• Noggrann då det är viktigt att det blir rätt från början
• Strukturerad med förmågan att prioritera då du i mångt och mycket arbetar självständigt och med parallella uppgifter
• Effektiv och gillar att jobba mot avslut
• Positiv och med en nyfiken inställning
Kvalifikationer
• Gymnasieexamen
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet
• Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi (KY/YH eller universitet/högskola)
Publiceringsdatum2018-01-09Om företagetAccountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra viktiga medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss utav People First då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startat med nöjda medarbetare.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag! Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast.
Reskontramedarbetare Västervik
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristin Annerstedt
FöretagAccountor Sverige
AdressAccountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm
KontorsadressS:t Eriksgatan 113
Jobbnummer 3892382
Observera att sista ansökningsdag har passerat.