Reskontraekonom till SRVs avdelning Ekonomi, Inköp och IT
Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Letar du efter ett nytt uppdrag inom interim reskontraekonom och har tidigare erfarenhet av detta? Då har vi jobbet för dig, sök!
Om uppdraget
Under hösten behöver vi förstärkning av en interim reskontraekonom i Huddinge. Rollen är placerad på SRVs avdelning Ekonomi, Inköp och IT. Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt till och med den 15 december 2023, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid, 100 % Hybrid arbetsmodell med möjlighet till distansarbete till viss del)
Publiceringsdatum2023-08-22ArbetsuppgifterUppdraget innebär löpande arbete med kundreskontra och faktureringssystem och hantering av kundkrediteringar och om faktureringar. Löpande arbete med leverantörsreskontra och EFH-system. Du hanterar in- och utbetalningar, utredning av omatchade inbetalningar. Du har hand om obetalda kundfordringar, påminnelser och inkassoärenden. Du har avstämningar i samband med månadsbokslut och kontakt med externa leverantörer samverkan med övriga avdelningar.
Rollen arbetar tillsammans med övrig ekonomipersonal och arbetsleds av redovisningsansvarig. Rollen rapporterar till chefen för Ekonomi, Inköp och IT.
Kvalifikationer• Ekonomisk utbildning
• Praktisk erfarenhet enligt rollbeskrivning
• God förståelse för redovisning och bokslut
• Stor vana av att arbeta i ekonomisystem och goda kunskaper i Excel
Dina personliga egenskaperKommunikativ, lösningsfokuserad, god samarbetsförmåga, noggrann
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sanna Perjons 070-884 96 00
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på Sanna Perjons
sanna.perjons@bemannia.seBemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Sanna Perjons
sanna.perjons@bemannia.se Jobbnummer 8050265
Observera att sista ansökningsdag har passerat.