Reskontraansvarig med teamkänsla på Svenska Retursystem

Happyr AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Happyr AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Svenska Retursystem rekryterar: Reskontraansvarig med teamkänsla


Det smarta kretsloppet
Svenska Retursystem är det smarta kretsloppet för våra livsmedel. Bakgrunden till vår uppkomst var övertygelsen om att hela dagligvarubranschen skulle gynnas av ett gemensamt system för lastbärare, där ansvaret skulle administreras och skötas av en gemensam part.

STANDARDISERING OCH ÅTERVINNING
Vårt system är baserat på standardiserade lastbärare och standardiserade tjänster som ger effektiva och hållbara varuflöden för alla aktörer i hela kedjan, från producent ut till butiken eller restaurangen. Genom samarbete och återanvändning minskar vi branschens miljöpåverkan. Vår drivkraft är att skapa effektiva processer i alla led och vi arbetar därför ständigt med att utveckla så enkla, effektiva och hållbara lösningar som möjligt för branschen.

OM SVENSKA RETURSYSTEM
Företaget grundades 1997, omsätter 723 Mkr (2020) och har 193 anställda. Svenska Retursystems ägs till lika delar av Dagligvaruleverantörers Förbund (DLF) och Svensk Dagligvaruhandel (SvDH) och huvudko...

Läs mer på https://hpr.to/j22286


Vill du vara med och skriva historia i ett företag som genomsyras av hållbarhet och cirkulär ekonomi?
Trivs och utmanas du av att ta stort ansvar både för ditt och gruppens leveranser i ett företag där självledarskap är ledstjärnan? Brinner du för redovisning? Svarar du ja på frågorna ska du söka till rollen som kundreskontraansvarig på Svenska Retursystem.

Svenska Retursystem arbetar med självledarskap som grund. Detta innebär att du tillsammans med dina kollegor formar hur ni löser era uppgifter och hur ni når gruppens måluppfyllelse. Självledarskapet ger dig möjlighet att vara ditt bästa jag att använda och utveckla dina styrkor. Forskningen visar också att vårt välbefinnande, måluppfyllelse, flexibilitet och kreativitet ökar när vi själva är vår närmaste ledare.

Svenska Retursystem söker dig som har erfarenhet av självständigt kundreskontraarbete. Du har ett stort engagemang och en stark vilja att skapa strukturer i en föränderlig miljö. Vi letar efter dig som är beredd att med din initaitivförmåga ta dig an nya spännande utmaningar och bidra till vår fortsatta utveckling.

Du kommer att vara placerad på vårt kontor vid Lindhagen i Stockholm där du kommer att ingå i ett team av fem kompetenta ekonomikollegor. Du kommer också att jobba nära våra kollegor i Västerås som driver Customer Service & Planning Center. En central del av arbetet är att tillhandahålla god service till våra intressenter, både internt och externt.

Ansvarsområden
- Kundreskontra
- Krav- och inkassoprocess
- uppföljning kredithantering
- Fakturering

Publiceringsdatum
2021-04-30

Dina arbetsuppgifter
- Operativt och löpande kundreskontraarbete
- Fakturering
- Kravprocesser inkl. inkasso, konkurser mm
- Kundinbetalningar
- Kredithantering - följa kreditvärdigheten, ta operativa beslut om att tillåta leveranser, hantera kreditutrymme, förskott mm.
- Driva och bidra i utvecklingsinitiativ och förbättringsaktiviteter i ekonomirelaterade processer

För att lyckas i den här rollen
- Noggrann, ansvarstagande och handlingskraftig, du trivs med att leverera mot teamets gemensamma mål i en platt och agil miljö.
- Du har lätt för att lära dig nya system och drivs av att utveckla förbättringar såväl i affärssystem som interna processer.
- Du trivs med att jobba med såväl återkommande operativt arbete som projektarbete, delta i tvärfunktionella möten samt att kunna prioritera däremellan.
- Strukturerad och har god analytisk förmåga för att se samband och helhet.
- Hög kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt.
- Lyhörd, prestigelös och mycket god samarbetsförmåga och vill dela med dig av kunskap till dina kollegor.
- Intresse och erfarenhet av hållbar utveckling

Formella krav
- Akademisk eller motsvarande utbildning inom ekonomi.
- Minst 3 år erfarenhet av självständigt kundreskontraarbete.
- Goda IT-kunskaper i Officepaketet specifikt Excel.
- Minst 3 års erfarenhet att arbeta i ekonomisystem.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i ...

Läs mer på https://hpr.to/j22286

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Happyr AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Happyr AB (org.nr 556971-5963), https://www.retursystem.se/sv/

Arbetsplats
Svenska Retursystem

Jobbnummer
5716462

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Happyr AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Happyr AB: