Reservdelsinköpare till MacGregor

ProfessionalConsulting / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Göteborg, Härryda, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Är du teknisk, kommunikativ och har kunskap i SAP? Vill du arbeta inom det marina? Då kan denna roll på MacGregors eftermarknadsavdelning vara intressant för dig!

Just nu söker ProfessionalConsulting efter en person som ska komplettera avdelning på eftermarknad. MacGregor jobbar med tekniska lösningar och tjänster för hantering av marina lastflöden. De är världsledande inom sitt segment och deras produkter används inom i hamnar och terminaler samt ombord på fartyg. De levererar produkter till hela världen. Denna avdelning tar emot beställningar från företagets kontor runt om i världen. I rollen ingår bland annat att:

• Identifiera vilken produkt som krävs utifrån information från kontoren i andra länder
• Skapar orderberedning
o Jämföra pris och leveranstid från olika leverantörer
o Presentera förslag till de andra kontoren
o Beställa och köpa in materialet
o Sköta administrationen kring orderberedningen

Denna arbetsgrupp jobbar nära den tekniska supporten som bistår med expertis i svårare tekniska frågor. Det mesta av arbetet sker i SAP och kommunikationen med leverantörer och internationella kollegor sker framförallt på engelska via mejl och telefon.

Publiceringsdatum
2014-11-20

Profil
Tjänsten är till en början ett konsultuppdrag vilket innebär att du är anställd hos ProfessionalConsulting men arbetar på plats på MacGregors Göteborgskontor. För rätt person är ambitionen att övergå till företaget. Tjänsten är på heltid med kontorstider med flextid. Starten är planerad under Januari 2015, så snart vi har hittat rätt person.

För att passa för denna roll krävs att:

• Du har en teknisk bakgrund. Generell förtåelse för hur motorer, pumpar, hydralik eller annan mekanik fungerar.
• Du har kunskap av SAP, gärna utbildning inom affärssystem.
• Du har god teknisk förståelse inom bland annat el, hydraulik meriterande med kunskap inom PLC system
o från utbildning till sjöingenjör eller liknande
o alternativt längre arbetslivserfarenhet
• God engelska och svenska i tal och skrift

Som person är du trygg i att arbeta via telefon och:
• Är bra på att kommunicera tydligt med kunder och leverantörer
• är stresstålig och trivs i högt tempo.
• Är noggrann och slutför dina uppgifter

Det är även meriterande om du:
• Har erfarenhet från den marina branschen
• Har erfarenhet av att arbeta internationellt
• Har arbetat med inköp av reservdelar sedan tidigare
• Gärna intresse för att "meka"
• Vi ser också gärna äldra sökande

Om företaget
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 mån eller längre

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Kronhusgatan 7
41105 Göteborg

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2075051

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: