Reservation Agent

Clarion Hotel Arlanda Airport / Säljarjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport i Sigtuna, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Clarion Hotel Arlanda Airport byggs i anslutning till Sky City och beräknas vara klart november 2012. Ambitionen är att bli Europas bästa flygplatshotell. Hotellet kommer att ha 414 rum och 40 möteslokaler.

Hotellet kommer att ha 3 olika restauranger varav den mest spektakulära ligger högt upp i hotellet, på 35 meters höjd. Där kommer du att kunna äta en god middag, ta en öl eller en kopp kaffe samtidigt som du njuter av skådespelet från start- och landningsbanan.

Hotellet ingår i hotellkedjan Clarion Hotels.

Hösten 2012 öppnar vi portarna till Nordens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell  med en helt ny och unik mötesplats mitt Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Arlanda. Vi skall tillsammans skriva historia när vi öppnar portarna till Europas bästa flygplatshotell. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.

Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.   

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: "Reservation Agent".

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Reservation Agent (RA) rapporterar till Director of Inhouse Sales (DIS)

I tjänsten ingår:
•  Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
•  Ta emot och svara på bokning- och prisförfrågningar gällande individuella bokningar via telefon, mail och fax, och besvarar dessa inom 24 timmar och att bästa möjliga "upselling" genomförs. Bokningar gäller främst hotellrum, paket och restaurangbokningar.
•  Nära samarbete med restaurangerna för att gästen ska få en smidig och bra upplevelse från början till slut.
•  Lägger in korrekt och adekvat information i hotelldatasystemet Cenium.
•  Ansvara för att samtliga bokningar, oavsett var de kommer ifrån, är kvalitetssäkrade. Vilket innebär kopplade mot rätt segment/ kundkort/ företagsavtal, rätt priser, med inlagda activities, styra in grupp bokningar mot respektive block med mera.
•  Går igenom och stämmer av ankomstlistor från hotellsystemet samt även diverse bokningskanaler. För samma dag, kommande dag, tre dagar framåt och en vecka fram i tiden.
•  Går igenom "to-do-list" från hotellsystemet och följer upp den mot individuella bokningar.
•  Hanterar no-show och sen avbokning samt debitering för dessa.
•  Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
•  Administration och dokumentering av viktiga dokument för avdelningen. 
•  Allotmenthantering.
•  Väntelistahantering
•  Att alltid vara behjälplig vid "overflow" av grupp och konferensbokningar.
•  Att assistera receptionspersonal vid tillfällen då detta ordineras.
•  Sköta telefonväxeln i de fall Guest Service inte har möjlighet.
•  Att aktivt ta del av information från DIS.
•  RA arbetar aktivt med merförsäljning.
•  Ansvara för hanteringen av kampanjer, paket och presentkort.
•  Ansvara för uppföljning och debitering av No Show.
•  Ansvara för hanteringen av provisioner för individuella bokningar
•  Är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
•  Aktivt delta på avdelningsmöten.
•  Aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
•  Aktivt använder hotellets kunduppföljningssystem, Loopon
•  Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
•  Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
•  Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
•  Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta ledare.
•  Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell.

Varmt välkommen med din ansökan! Läs mer om hotellet på www.clarionarlanda.se

Publiceringsdatum
2012-04-04

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jennie Ahlblom, +46 8 444 18 03

Företag
Clarion Hotel Arlanda Airport

Adress
Clarion Hotel Arlanda Airport
Ringvägen 98 A
19045 Stockholm-Arlanda

Jobbnummer
1206108

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Hotel Arlanda Airport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport: