Resekonsult
Convergys International Nordic AB / Administratörsjobb / Helsingborg
2018-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Resekonsult" (publicerad 2020-02-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Convergys International Nordic AB i Helsingborg Gå med i en av världens ledande företagsorganisationer och arbeta från vårt nya Resecenter i Helsingborg. Du kommer att leverera kvalitativ kundvård till affärsresenärer, hitta lösningar för flyg, hotell och tåg innan och under deras affärsresor. Du kommer att se till att de flyger med lätthet, anländer pigga och fräscha till möten och återvänder hem i tid till sin familj och vänner.
Har du erfarenhet inom resebranschen och vill ha mer rutin i ditt schema? Vill du börja din dag i vårt helt nya Business travel hub?
Du ska ha kunskap om GDS System som Amadeus, Galileo, Worldspan eller Saber och ha erfarenhet av resor, flygbolag eller liknande
Obligatoriska färdigheter:
• Passion för resor / erfarenhet av resor
• Hitta rätt lösning för kunden (t ex rådgivande färdigheter)
• Förmåga att förutse kundernas behov och visa empati
• Att leverera: förmåga att kommunicera på ett strukturerat och effektivt sätt
• Snabbt lärande: förmåga att rampa upp snabbt och reagera konstruktivt på feedback
• De-eskalera kundsituationer: hantera kundens förväntningar
• Passion för service, skräddarsy lösningen för den som ringer
• Snabbskrivning och datornavigering (t ex webbprogram, delade mappar, operativsystem Windows, 35 WPM)
• Kunskaper i en multisystemmiljö och förmåga att genomföra flera uppgifter samtidigt
Erfarenhet, utbildning och certifiering:
• Min 2-4 års GDS-erfarenhet (Amadeus (pref), Galileo, Saber, Worldspan, Apollo eller annan industristandard) (krävs)
• Högskola eller motsvarande (krävs)
• Två års kundförsäljning och serviceupplevelse (krävs)
• Två års Företags- eller fritidsresor branscherfarenhet med internationell bokning erfarenhet (krävs)
• Erfarenhet och framgång i telemarketing / försäljning (föredraget)
Språk / Kommunikation:
• Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i engelska och svenska- tjänsten kräver inbound, outbound (callbacks) och e-postkommunikation.
• Utmärkt telefonkunnighet
• Aktivt lyssnande; kunna uppskatta sammanhanget av affärsresenärens erfarenhet
• Möjlighet att utveckla värdefulla och långvariga relationer med företagskunder
Convergys är ett globalt kontaktcenterföretag med över 125 000 anställda som arbetar på mer än 150 platser i 31 länder runt om i världen. Våra kunder är många av de mest kända varumärkena i världen, och vår framgång är tack vare vår personal som hanterar miljarder kundinteraktioner varje år. Vi satsar på positiva, motiverade individer i vårt team - människor som är angelägna om att lära sig vår verksamhet, växa i sina karriärer och avancera inom vårt företag.
Publiceringsdatum2018-05-07Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagConvergys International Nordic AB
AdressConvergys International Nordic AB
Rönnowsgatan 8
25225 HELSINGBORG
KontorsadressRönnowsgatan 8
Jobbnummer 4130095
Observera att sista ansökningsdag har passerat.