Resehandläggare

Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsservic / Rese- och trafikjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla rese- och trafikjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsservic i Gävle, Sundbyberg, Solna, Örebro, Karlstad eller i hela Sverige

Är du serviceinriktad och tycker om att arbeta i ett högt tempo samt kunna hantera flera uppgifter parallellt? Har du erfarenhet av att arbeta på en affärsresebyrå? Skatteverket öppnar en intern resetjänst och nu söker vi professionella resehandläggare med placering i Gävle!

Om jobbet
Som resehandläggare arbetar du med att boka resor samt möten och konferenser för medarbetare på både Skatteverket och Kronofogden.

Det innebär att ge service och information till våra medarbetare som reser i tjänsten. Vi arbetar aktivt med bra miljöval, efterlevnad och styrning av våra reseriktlinjer. Vi bokar tåg, flyg, hotell samt övrigt förekommande produkter via Amadeus. Du arbetar självständigt och med alla förekommande arbetsuppgifter som är relaterat till bokning av resor och arrangemang.

Vi arbetar med ett självbokningsverktyg men även med telefon, e-post, ärendesystem samt chatt. Dessutom har vi hjälp av Robin som är vår AI medarbetare (robot) som är laddad med information för att underlätta för våra medarbetare. Tidvis är tempot högt och vi hjälper även våra kollegor på användarstöd med att stötta övrig intern service när möjlighet finns. Arbetsuppgifterna och tempot är likvärdiga som på en affärsresebyrå.

Hos oss får du vara med i uppbyggnaden av resetjänsten och bidra till att få verksamheten till en väl fungerande tjänst för Skatteverket och Kronofogden. Du arbetar med ett gäng trevliga kollegor som arbetar gränsöverskridande med att kontinuerligt utveckla de interna processerna och servicen.

Du arbetar på resetjänsten som resehandläggare och tillhör kontorsserviceenheten med placering i Gävle. På sektionen arbetar 30 medarbetare varav fyra medarbetare arbetar i huvudsak med reseadministration.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- vara strukturerad och tycker om att arbeta i ett högt tempo samt kunna hantera flera uppgifter parallellt
- ha god samarbetsförmåga och trivas i grupp
- vara flexibel och noggrann
- förmåga att ta ansvar och kunna prioritera
- Vara serviceinriktad och kommunikativ.

Du ska även ha:

- en avslutad gymnasieutbildning
- minst 3 års aktuell erfarenhet av arbete på affärsresebyrå eller liknande
- mycket god vana att arbeta i Amadeus
- en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är önskvärt att du har erfarenhet av följande administrativa system som Ubw (tidigare Agresso), ServiceManager, ServiceNow eller IATA certifiering.

Bra att veta
Anställningen är tidsbegränsad i två år.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2020-09-24

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsservic

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/747".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Arbetsplats
Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsserviceenheten

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsservic
Senaste upphandlingen: Telefoni- och kommunikationstjänster

Jobbnummer
5372977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsservic

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsservic: