Reseadministratör

Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration / Administratörsjobb / Stockholm
2014-12-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Reseadministratör" (publicerad 2017-05-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Enheten ledamotsadministration ansvarar för den administrativa servicen till riksdagens ledamöter i frågor om t.ex. ledamöternas arvoden, reseersättningar och pensioner. Enheten består av 10 medarbetare varav sex personer arbetar med reseadministration för riksdagens ledamöter och Riksdagsförvaltningens anställda. Resesystemet i riksdagen omfattar cirka 900 användare.

Publiceringsdatum
2014-12-10

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med granskning av reseräkningar och övrig reseadministration. Du kommer även att informera, utbilda och svara på frågor kring resebestämmelser och att tillsammans med övriga reseadministratörer utveckla arbetsformer och rutiner kring resehanteringen. Dessutom ingår uttag av statistik ur olika system samt systemförvaltning inkl. utveckling av resesystemet i samverkan med kollegor. Arbetet präglas periodvis av arbetstoppar, sker i nära samarbete inom enheten och innebär även många kontakter med ledamöter och med övriga delar av förvaltningen. I dagsläget använder vi resesystemet eBuilder Travel Accelerator, ekonomisystemet Agresso och lönesystemet Palasso.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, erfarenhet av ekonomi- och/eller reseadministration, gärna inom offentlig förvaltning, samt är insatt i inkomstskattelagens bestämmelser om tjänsteresor. Meriterande är om du har kunskaper om hur administrativa system fungerar och har ett intresse för systemförvaltning. Du har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, noggrannhet och samarbetsförmåga inte minst vid arbetstoppar. Vi lägger därför stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Svenskt medborgarskap krävs då anställningen är placerad i säkerhetsklass.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-11
Ange följande referens när du ansöker: 1186-2014/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Larue, tf. enhetschef 08-786 66 67

Facklig kontakt
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Livia Spada, Saco 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration

Adress
Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012 Stockholm

Jobbnummer
2097020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration: