Replenishment Planner till Grolls i Göteborg

PSPartner / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Grolls är Sveriges ledande specialiserade leverantör av yrkeskläder och utrustning för personligt skydd ('PPE') med bred täckning i Norden samt Estland via egen butikskedja om 48 butiker. I Sverige finns nu, genom förvärv och nyetableringar, butiker ifrån Luleå i norr till Malmö i söder. Grolls har idag ca 35 000 kunder, främst inom industrisektorn, men även inom kommun och offentlig förvaltning. Grolls omsätter ca: 1000 milj., och har ca 370 medarbetare varav 270 i Sverige. Grolls har även egna ledande varumärken inom yrkeskläder i form av Björnkläder, Univern och Nytello. Läs mer på www.grolls.se

Publiceringsdatum
2016-06-16

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Replenishment Planner ansvarar du tillsammans med ett team på 4 personer för varuförsörjning och varuoptimering för 42 butiker i Norden utifrån givna målsättningar. Du är operativt ansvarig för varupåfyllnad till butik utifrån behovsmönster.

I rollen ingår bland annat följande uppgifter:

• Bevaka och analysera produktflödet till och från lagerpunkter för att förebygga och förhindra driftstörningar i logistikprocessen.
• Proaktivt planera sitt arbete utifrån ojämn belastning/leveranskrav-.
• Samarbeta med kategorichef utifrån att proaktivt arbete med revidering, kampanj, leverantörsuppföljning och optimering av lager utifrån leverantörs- och artikelansvar
• Ge support och service till butiksledet

Kvalifikationer
Vi söker dig som är har relevant utbildning inriktad mot logistik eller varuförsörjning inom YH eller högskolenivå. Du har arbetat i ca 1-3 års med Supply Chain eller varupåfyllnads-optimering, gärna med erfarenhet av detaljhandelsbranschen. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i inom retail där du har servat eget butiksnät. Du har mycket goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel. Har du erfarenhet av ERP systemet Movex är detta meriterande.

Kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt är en förutsättning för tjänsten. Som person har du en stark analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du är nyfiken och vill lära dig nya saker samt är pedagogisk i din kommunikation för att fungera som en stöttande funktion gentemot lager och butikskedjan.

Så ansöker du
Vi samarbetar med PS Partner AB i denna rekrytering. Ansök på www.pspartner.se För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@pspartner.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
SÖDRA HAMNGATAN 25
41114 GÖTEBORG

Kontorsadress
SÖDRA HAMNGATAN 25

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2908316

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: