Replenishment Planner till Grolls i Göteborg
PSPartner / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Grolls är Sveriges ledande specialiserade leverantör av yrkeskläder och utrustning för personligt skydd ('PPE') med bred täckning i Norden samt Estland via egen butikskedja om 48 butiker. I Sverige finns nu, genom förvärv och nyetableringar, butiker ifrån Luleå i norr till Malmö i söder. Grolls har idag ca 35 000 kunder, främst inom industrisektorn, men även inom kommun och offentlig förvaltning. Grolls omsätter ca: 1000 milj., och har ca 370 medarbetare varav 270 i Sverige. Grolls har även egna ledande varumärken inom yrkeskläder i form av Björnkläder, Univern och Nytello. Läs mer på
www.grolls.sePubliceringsdatum2016-06-16Dina arbetsuppgifterI rollen som Replenishment Planner ansvarar du tillsammans med ett team på 4 personer för varuförsörjning och varuoptimering för 42 butiker i Norden utifrån givna målsättningar. Du är operativt ansvarig för varupåfyllnad till butik utifrån behovsmönster.
I rollen ingår bland annat följande uppgifter:
• Bevaka och analysera produktflödet till och från lagerpunkter för att förebygga och förhindra driftstörningar i logistikprocessen.
• Proaktivt planera sitt arbete utifrån ojämn belastning/leveranskrav-.
• Samarbeta med kategorichef utifrån att proaktivt arbete med revidering, kampanj, leverantörsuppföljning och optimering av lager utifrån leverantörs- och artikelansvar
• Ge support och service till butiksledet
KvalifikationerVi söker dig som är har relevant utbildning inriktad mot logistik eller varuförsörjning inom YH eller högskolenivå. Du har arbetat i ca 1-3 års med Supply Chain eller varupåfyllnads-optimering, gärna med erfarenhet av detaljhandelsbranschen. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i inom retail där du har servat eget butiksnät. Du har mycket goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel. Har du erfarenhet av ERP systemet Movex är detta meriterande.
Kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt är en förutsättning för tjänsten. Som person har du en stark analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du är nyfiken och vill lära dig nya saker samt är pedagogisk i din kommunikation för att fungera som en stöttande funktion gentemot lager och butikskedjan.
Så ansöker duVi samarbetar med PS Partner AB i denna rekrytering. Ansök på
www.pspartner.se För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail
johan.sjoberg@pspartner.seVaraktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPSPartner
AdressPSPartner
SÖDRA HAMNGATAN 25
41114 GÖTEBORG
KontorsadressSÖDRA HAMNGATAN 25
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2908316
Observera att sista ansökningsdag har passerat.