Renhållningschef

Nässjö Affärsverk AB / Chefsjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nässjö Affärsverk AB i Nässjö, Eksjö eller i hela Sverige

Nässjö Affärsverk AB (NAV) har verksamhet inom fjärrvärme, elnät, fibernät, renhållning, vatten och avlopp samt drift och underhåll av gator, parker och fritidsanläggningar i Nässjö kommun.

Vi har 140 medarbetare som arbetar för att få människors vardag att fungera;
"Tillsammans skapar vi livskvalitet - med kunden i centrum och kommande generationer i tanken".

Läs gärna mer på www.nav.se.

Publiceringsdatum
2021-12-01

Beskrivning
Är du en erfaren ledare som motiveras av att skapa samhällsnytta? Vill du vara med och göra skillnad genom att ta dig an utmaningen med framtidens avfallshantering? Gillar du att arbeta i ett lag som varje dag gör sitt bästa för våra renhållningskunder? Då kan du vara den person som vi söker till tjänsten som Renhållningschef till Nässjö Affärsverk, ett kommunalt bolag med starkt varumärke.

Avdelning Renhållning ansvarar för insamling, transport och återvinning eller bortskaffande av hushållsavfall från bostäder och verksamheter i kommunen. Avdelningen ansvarar för och driver även Boda återvinningscentral. Vi har ett nära samarbete med Nässjö kommun för att tillse att gällande lagar och krav uppfylls.

Som Renhållningschef rapporterar du till VD och ingår i ledningsgruppen, som du även arbetar nära i det strategiska arbetet med att vidareutveckla företaget med fokus på att skapa samhällsnytta, en attraktiv kommun och ett hållbart samhälle. Du har ett övergripande ansvar för att upprätta och verkställa verksamhetsplan, mål och budget för avdelningen. Arbetet är varierande och innefattar såväl planering och uppföljning som utveckling av ny teknik och arbetsformer. I befattningen ingår ett direkt personalansvar för din produktionschef samt ett övergripande ansvar för ett 20-tal medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:

- Upprätta och verkställa verksamhetsplan, mål och budget för avdelningen i enlighet med fastställda affärsplan.
- Arbeta med bolagets och avdelningens långsiktiga strategi och utveckling.
- Projektplanering och projektstyrning
- Uppföljning, rapportering och ekonomistyrning
- Tillståndsfrågor
- Utveckla och effektivisera teknik, arbetsformer, affärer och organisation inom avdelningen
- Arbeta med framtidens avfallshantering.
- Personalledning

Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning med teknisk inriktning eller utbildning och annan erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Meriterande är erfarenhet från renhållningsbranschen. Önskvärt är också eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi.

Vi söker dig som är trygg och erfaren i din ledarroll och ser personalansvar som en motivationsfaktor. Du är en van projektledare med ett processorienterat arbetssätt, samt har erfarenhet från strategiskt arbete i ledningsgrupp. Du har stor erfarenhet av arbete med ekonomisk styrning, budget- och resultatuppföljning. Du har goda IT-kunskaper och uttrycker dig väl på svenska, både i tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Som person är du strukturerad, resultat- och målinriktad och tar egna initiativ samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du ser utvecklingsmöjligheter och förbättringar i den dagliga verksamheten och prövar därför gärna nya idéer för att nå ett bra resultat. Du har lätt för att både bygga upp och underhålla kundrelationer.

För att du ska trivas med jobbet ser vi vikten av att du är en positiv, prestigelös lagspelare som förstår vad som krävs av dig och din grupp för att sätta mål och nå de uppsatta målen på bästa sätt. Du har ett coachande ledarskap, är både lyhörd och tydlig. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om företaget
Vi erbjuder ett intressant arbete i ett stabilt företag som verkar i en framtidsbransch som är inne i en spännande utvecklingsfas kopplat till framtidens avfallsinsamling, ökad samverkan med kommunerna runtomkring och utveckling av ny teknik och nya arbetssätt. Vi är en framåtriktad arbetsgivare som värnar om medarbetarnas balans i livet och arbetslivet. Hos oss är allas engagemang, delaktighet och ansvarstagande framgångsfaktorer för att kunna skapa en attraktiv kommun för alla som lever och verkar här. Mångfald är därför en naturlig del i vår verksamhet. Som medarbetare på NAV kommer du till en trivsam arbetsplats med god laganda. Tillsammans skapar vi den stämning vi vill ha på vår arbetsplats!

Övrig information
Du kommer att utgå från Tullgatan som är huvudkontoret för NAV.
Urval sker löpande.
Rekryteringsprocessen innehåller personlighetstester och bakgrundskontroller

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning

Låter det intressant? Välkommen att söka tjänsten eller kontakta oss för mer information!

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nässjö Affärsverk AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/28".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nässjö Affärsverk AB (org.nr 556038-7044)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Ledning

Kontakt
Patrik Cantby
0380- 51101

Jobbnummer
6143817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nässjö Affärsverk AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nässjö Affärsverk AB: